Τι θα γινόταν αν όλες οι συσκευασίες των προϊόντων ήταν λευκές;
Για φαντάσου να ξημέρωνε μια ημέρα, όπου όλα τα κουτάκια των αναψυκτικών θα ήταν ασημένια. Θα εξαφανίζονταν τα φανταχτερά χρώματα και τα προκλητικά λογότυπα των εταιρειών.
Ό,τι χρειαζόταν να ξέρεις για το προϊόν, θα ήταν τυπωμένο σε μια απλή ετικέτα. Ή, ακόμα, σκέψου να έμπαινες σε ένα σούπερ μάρκετ και να έβλεπες όλα τα προϊόντα στα ράφια να έχουν το ίδιο χρώμα στη συσκευασία τους: το λευκό.
Σου φαίνεται απίθανο ή τρελό; Και όμως κάτι τέτοιο συζητήθηκε πριν από μερικές δεκαετίες, όταν κάποιοι θεώρησαν ότι αυτή θα ήταν η καλύτερη λύση για να γίνει ευκολότερη η ανακύκλωση των υλικών.
Επιπλέον, θα μειωνόταν και το κόστος των ειδών ευρείας κατανάλωσης.
Μάλιστα υπήρξαν (παγκοσμίως γνωστές) εταιρείες που το τόλμησαν περιστασιακά – για συγκεκριμένα προϊόντα τους, αφού ήλπιζαν ότι η εμπορική συσκευασία θα έπαιρνε πλέον τον δρόμο της απλότητας.
Μάλλον όμως ακόμα τον ψάχνει.
Πάντως η απλή, λιτή συσκευασία, χωρίς κραυγαλέα χρώματα και πομπώδη σήματα θεωρείται εκλεπτυσμένη, εξηγούν οι ειδικοί του μάρκετινγκ.
Ανακουφίζει και χαλαρώνει τους καταναλωτές, οι οποίοι παθαίνουν σύγχυση από την ποικιλία των προϊόντων, τις ετικέτες και τις υποσχέσεις που αναγράφουν οι εταιρείες επάνω στα διάφορα καταναλωτικά αγαθά.
Ένα απλό λευκό κουτί, μπουκάλι ή δοχείο τονίζει την αυθεντικότητα του προϊόντος, διαφημίζει την αξία της φυσικής απλότητας και κάνει τους καταναλωτές να πιστεύουν ότι το περιεχόμενο δεν έχει χρωστικές ουσίες, πρόσθετα και συντηρητικά.
Αρκεί φυσικά αυτό να ισχύει και στην πραγματικότητα.
Για φαντάσου να ξημέρωνε μια ημέρα, όπου όλα τα κουτάκια των αναψυκτικών θα ήταν ασημένια. Θα εξαφανίζονταν τα φανταχτερά χρώματα και τα προκλητικά λογότυπα των εταιρειών.
Ό,τι χρειαζόταν να ξέρεις για το προϊόν, θα ήταν τυπωμένο σε μια απλή ετικέτα. Ή, ακόμα, σκέψου να έμπαινες σε ένα σούπερ μάρκετ και να έβλεπες όλα τα προϊόντα στα ράφια να έχουν το ίδιο χρώμα στη συσκευασία τους: το λευκό.
Σου φαίνεται απίθανο ή τρελό; Και όμως κάτι τέτοιο συζητήθηκε πριν από μερικές δεκαετίες, όταν κάποιοι θεώρησαν ότι αυτή θα ήταν η καλύτερη λύση για να γίνει ευκολότερη η ανακύκλωση των υλικών.
Επιπλέον, θα μειωνόταν και το κόστος των ειδών ευρείας κατανάλωσης.
Μάλιστα υπήρξαν (παγκοσμίως γνωστές) εταιρείες που το τόλμησαν περιστασιακά – για συγκεκριμένα προϊόντα τους, αφού ήλπιζαν ότι η εμπορική συσκευασία θα έπαιρνε πλέον τον δρόμο της απλότητας.
Μάλλον όμως ακόμα τον ψάχνει.
Πάντως η απλή, λιτή συσκευασία, χωρίς κραυγαλέα χρώματα και πομπώδη σήματα θεωρείται εκλεπτυσμένη, εξηγούν οι ειδικοί του μάρκετινγκ.
Ανακουφίζει και χαλαρώνει τους καταναλωτές, οι οποίοι παθαίνουν σύγχυση από την ποικιλία των προϊόντων, τις ετικέτες και τις υποσχέσεις που αναγράφουν οι εταιρείες επάνω στα διάφορα καταναλωτικά αγαθά.
Ένα απλό λευκό κουτί, μπουκάλι ή δοχείο τονίζει την αυθεντικότητα του προϊόντος, διαφημίζει την αξία της φυσικής απλότητας και κάνει τους καταναλωτές να πιστεύουν ότι το περιεχόμενο δεν έχει χρωστικές ουσίες, πρόσθετα και συντηρητικά.
Αρκεί φυσικά αυτό να ισχύει και στην πραγματικότητα.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου