Σύμφωνα με νέα έρευνα τα ετερώνυμα έλκονται μόνο όταν είμαστε singles. Δηλαδή όταν είμαστε μόνοι, ελεύθεροι και εκτός σχέσης. Όταν βρισκόμαστε σε σχέση επιλέγουμε συντρόφους με τους οποίους μοιάζουμε.
Ειδικότερα, η μελέτη δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Frontiers of Psychology και σύμφωνα με τα ευρήματά της οι άνθρωποι που βρίσκονται σε μία σχέση είναι πιθανό να προσελκύονται από πρόσωπα που μοιάζουν με τα δικά τους. Όταν όμως είμαστε singles νιώθουμε έλξη για πρόσωπα που είναι εντελώς διαφορετικά από τα δικά μας.
Η ερευνητική ομάδα από το Charles University ζήτησε από μία φοιτητών να παρακολουθήσει μία σειρά από εικόνες ανδρών και γυναικών και να βαθμολογήσει την ελκυστικότητα των προσώπων τους.
Στις φωτογραφίες απεικονίζονταν άνθρωποι τόσο του ίδιου και αντίθετου φύλου, ενώ οι φωτογραφίες είχαν υποστεί ψηφιακή επεξεργασία έτσι ώστε η ομοιότητα με τους φοιτητές που παρακολουθούσαν και βαθμολογούσαν τις εικόνες να έχει τροποποιηθεί.
Η Dr Jitka Lindova η οποία ηγήθηκε της μελέτης όπως σημειώνεται σε σχετικό δημοσίευμα λέει: “Βρήκαμε ότι μόνο οι συμμετέχοντες εκείνοι που δεν είναι σε σχέσεις βαθμολόγησαν ανόμοια πρόσωπα ελκυστικά και σέξι από αυτά με τα οποία μοιάζουν”.
Αντίθετα, όπως σημειώνουν οι ερευνητές, οι δεσμευμένοι συμμετέχοντες βαθμολόγησαν ως ελκυστικά πρόσωπα εκείνα με τα οποία μοιάζουν. “Για πρώτη φορά έχουμε παρατηρήσει πως το καθεστώς της σχέσης-συνεργασίας επηρεάζει ποιον βρίσκουμε ελκυστικό”, συμπληρώνει η Dr Lindova.
Η ερευνητική ομάδα εξηγεί πως ο μηχανισμός που μας κάνει να βρίσκουμε τους άλλους ελκυστικούς αντλείται συνήθως από την αντίληψη των γενετικά κατάλληλων εταίρων-άτομα με διαφορετικά χαρακτηριστικά από τα δικά μας. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι αυτός ο μηχανισμός αντίληψης της ελκυστικότητας μπορεί να μειωθεί κατά τη διάρκεια ρομαντικών σχέσεων.
“Αυτό θα μπορούσε να είναι μία στρατηγική διατήρησης της σχέσης να μας αποτρέπει από το να βρίσκουμε εναλλακτικές λύσεις για τον έταιρό μας, ή ίσως η ομοιότητα να γίνεται πιο σημαντική από την άποψη της κοινωνικής υποστήριξης που αναμένουμε να λάβουμε από τους συγγενείς, που είναι γνωστά ως συνθήματα συγγένειας”, προσθέτει η Dr Lindova.
Ειδικότερα, η μελέτη δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Frontiers of Psychology και σύμφωνα με τα ευρήματά της οι άνθρωποι που βρίσκονται σε μία σχέση είναι πιθανό να προσελκύονται από πρόσωπα που μοιάζουν με τα δικά τους. Όταν όμως είμαστε singles νιώθουμε έλξη για πρόσωπα που είναι εντελώς διαφορετικά από τα δικά μας.
Η ερευνητική ομάδα από το Charles University ζήτησε από μία φοιτητών να παρακολουθήσει μία σειρά από εικόνες ανδρών και γυναικών και να βαθμολογήσει την ελκυστικότητα των προσώπων τους.
Στις φωτογραφίες απεικονίζονταν άνθρωποι τόσο του ίδιου και αντίθετου φύλου, ενώ οι φωτογραφίες είχαν υποστεί ψηφιακή επεξεργασία έτσι ώστε η ομοιότητα με τους φοιτητές που παρακολουθούσαν και βαθμολογούσαν τις εικόνες να έχει τροποποιηθεί.
Η Dr Jitka Lindova η οποία ηγήθηκε της μελέτης όπως σημειώνεται σε σχετικό δημοσίευμα λέει: “Βρήκαμε ότι μόνο οι συμμετέχοντες εκείνοι που δεν είναι σε σχέσεις βαθμολόγησαν ανόμοια πρόσωπα ελκυστικά και σέξι από αυτά με τα οποία μοιάζουν”.
Αντίθετα, όπως σημειώνουν οι ερευνητές, οι δεσμευμένοι συμμετέχοντες βαθμολόγησαν ως ελκυστικά πρόσωπα εκείνα με τα οποία μοιάζουν. “Για πρώτη φορά έχουμε παρατηρήσει πως το καθεστώς της σχέσης-συνεργασίας επηρεάζει ποιον βρίσκουμε ελκυστικό”, συμπληρώνει η Dr Lindova.
Η ερευνητική ομάδα εξηγεί πως ο μηχανισμός που μας κάνει να βρίσκουμε τους άλλους ελκυστικούς αντλείται συνήθως από την αντίληψη των γενετικά κατάλληλων εταίρων-άτομα με διαφορετικά χαρακτηριστικά από τα δικά μας. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι αυτός ο μηχανισμός αντίληψης της ελκυστικότητας μπορεί να μειωθεί κατά τη διάρκεια ρομαντικών σχέσεων.
“Αυτό θα μπορούσε να είναι μία στρατηγική διατήρησης της σχέσης να μας αποτρέπει από το να βρίσκουμε εναλλακτικές λύσεις για τον έταιρό μας, ή ίσως η ομοιότητα να γίνεται πιο σημαντική από την άποψη της κοινωνικής υποστήριξης που αναμένουμε να λάβουμε από τους συγγενείς, που είναι γνωστά ως συνθήματα συγγένειας”, προσθέτει η Dr Lindova.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου