Τρίτη 22 Μαρτίου 2016

ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΔΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ

Μπορεί να χρειαζόμαστε έναν αρνητικό άνθρωπο στη ζωή μας για να μάθουμε να αντιμετωπίζουμε τις διαφορετικές μας ανάγκες ή τις διαφορετικές μας απόψεις με ένα θετικό τρόπο.

Να μάθουμε να μη φοβόμαστε την ειλικρίνεια και την αντιμετώπιση στη σχέση. Αρκετοί άνθρωποι φοβούνται την αντιμετώπιση, γιατί την έχουν ταυτίσει με τη σύγκρουση. Και φοβούνται τη σύγκρουση, επειδή φοβούνται ότι θα πληγωθούν, ότι θα χάσουν, ότι ο άλλος θα φύγει ή ότι οι ίδιοι θα χάσουν τον έλεγχό τους και θα κάνουν κάποιο κακό.

Χρειάζεται να μάθουμε την ειρηνική, με αγάπη αντιμετώπιση των διαφορετικών αναγκών και αντιλήψεων που πάντα θα υπάρχουν, τη στιγμή που δύο ή περισσότερα άτομα, με διαφορετικό παρελθόν, ζουν ή εργάζονται μαζί. Δεν υπάρχουν δύο άνθρωποι στον κόσμο με τους ίδιους προγραμματισμούς και ακριβώς τις ίδιες ανάγκες και πεποιθήσεις. Είναι φυσικό να υπάρχει αντίθεση μεταξύ προγραμματισμών και αναγκών των ανθρώπων.

Μέσα απ’ αυτήν την αντίθεση βρίσκεται η ευκαιρία της υπέρβασης του εγώ και της αγάπης χωρίς όρους. Γιατί το να αγαπώ κάποιον που ταυτίζεται ολοκληρωτικά με μένα και συμφωνούμε στα πάντα δεν είναι κατόρθωμα. Κατόρθωμα είναι να αγαπώ αυτόν που δε συμφωνεί μαζί μου, που δεν ταυτίζεται μαζί μου σε όλα τα πράγματα.

Υπάρχει μια αγγλική λέξη «assertive» που δεν υπάρχει αντίστοιχή της στα ελληνικά. Σημαίνει να επιμένω και να είμαι σταθερός σε κάτι χωρίς να είμαι ούτε επιθετικός, ούτε να προσβάλλω τον άλλον, αλλά ούτε και να υποχωρώ. Στην κοινωνία μας οι μισοί άνθρωποι έχουν μάθει να υποχωρούν και οι άλλοι μισοί να επιτίθενται.

Μία σωστή επικοινωνία θα ήταν: «Δε θέλω ούτε να πληγωθείς ούτε να στεναχωρηθείς, αλλά αυτό είναι πολύ σημαντικό για μένα και θέλω να βρούμε μια λύση. Θέλω και εσύ να είσαι ευτυχισμένος και να έχεις αυτό που χρειάζεσαι αφού είναι σημαντικό για σένα, αλλά και εγώ να έχω αυτό που είναι σημαντικό για μένα».

Αυτό δεν είναι ούτε υποχώρηση, ούτε επίθεση. Δε συγκρούομαι, αλλά αντιμετωπίζω. Υπάρχει μια μεγάλη διαφορά. Αντιμετωπίζω χωρίς σύγκρουση, χωρίς φόβο και χωρίς επίθεση. Χρειάζεται να μάθουμε να επικοινωνούμε ανοιχτά και ειλικρινά, με έναν τρόπο που δεν προσβάλλει τον άλλον.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου