Ένα από τα αγαπημένα χόμπι της σύγχρονης κοινωνίας αλλάζει ραγδαία –και δη στην Αμερική. Οι περισσότεροι Αμερικανοί όταν πλέον θέλουν να ψωνίσουν, παρακάμπτουν τα καταστήματα και βγάζουν έξω τα smartphones και τα tablets τους. Και αυτό είναι μόνο η αρχή.
Κανείς δεν φαντάζεται ότι τα συμβατικά καταστήματα θα εξαφανιστούν. Όμως, λόγω της ξέφρενης εξέλιξης της τεχνολογίας και των online αγορών, τα καταστήματα που θα παραμείνουν θα προσφέρουν πιθανότατα ανέσεις και υπηρεσίες που θα είναι περισσότερα σχετικές με τις εμπειρίες και λιγότερο με την πώληση ενός προϊόντος.
Ανάμεσα στα πράγματα που οι παρατηρητές της βιομηχανίας οραματίζονται είναι τα ολογράμματα στα αποδυτήρια που θα επιτρέψουν στους αγοραστές να δοκιμάζουν ρούχα χωρίς να χρειάζεται γδυθούν. Τα σπίτια τους θα είναι εξοπλισμένα με την έξυπνη τεχνολογία που θα παραγγέλνει λαμπτήρες πριν καούνε. Και θα είναι σε θέση να εκτυπώνουν πλήρη σετ από φλιτζάνια καφέ και άλλα προϊόντα, χρησιμοποιώντας 3 – D τεχνολογία στα καταστήματα.
Περισσότερες υπηρεσίες: Η αναλύτρια της Forrester Sucharita Mulpuru λέει ότι τα καταστήματα του μέλλοντος θα είναι πιο σχετικά με τις υπηρεσίες, όπως η ημερήσια φροντίδα, οι κτηνιατρικές υπηρεσίες και οι υπηρεσίες καλλωπισμού. Οι υπηρεσίες που συνδέουν τις online και τις offline αγορές επίσης θα αυξηθούν. Τα ταμεία θα είναι self-service ή με τους ταμίες να χρησιμοποιούν υπολογιστές.
Μερικά καταστήματα κάνουν ένα μεγαλύτερο βήμα στο self-service: Ένα κατάστημα στο Σιάτλ που ονομάζεται Hointer παρουσιάζει τα ρούχα όχι σε σωρούς ή σε ράφια, αλλά ως ένα κομμάτι που κρέμεται κάθε φορά, όπως σε μια γκαλερί. Οι πελάτες αγγίζουν τα smartphones τους σε μία κωδικοποιημένη ετικέτα και, στη συνέχεια, επιλέγουν ένα χρώμα και το μέγεθος στο τηλέφωνό τους.
Η τεχνολογία στο κατάστημα παρακολουθεί τα στοιχεία και από τη στιγμή που ο αγοραστής είναι έτοιμος να τα δοκιμάσει, βρίσκονται ήδη στα δοκιμαστήρια. Εάν δεν αρέσει ένα στοιχείο στον πελάτη, το πετάει σε μια χοάνη, η οποία το καταργεί αυτόματα από το online καλάθι αγορών του αγοραστή. Ο αγοραστής διατηρεί τα προϊόντα που θέλει, τα οποία αγοράζονται αυτόματα κατά την έξοδο από το κατάστημα, χωρίς να εμπλέκονται τα ταμεία. Η CEO του καταστήματος λέει ότι η μέθοδος αρέσει ιδιαίτερα στους πελάτες και τους κάνει να αγοράζουν περισσότερα.
Εκπτώσεις μέσω Bluetooth. Ορισμένα καταστήματα λιανικής πώλησης όπως η βρετανική Tesco και το φαρμακείο Duane Reade δοκιμάζουν τους «φάρους», κάποιες συσκευές με τεχνολογία Bluetooth που μπορούν να επικοινωνούν απευθείας με το κινητό σας για να προσφέρουν εκπτώσεις, να σας κατευθύνουν σε ένα επιθυμητό προϊόν σε ένα κατάστημα ή να σας επιτρέψουν να πληρώσετε από μακριά
Για παράδειγμα, μπορείτε να μπείτε σε ένα φαρμακείο όπου συνήθως αγοράζετε μια κρέμα προσώπου. Ο φάρος θα αναγνωρίσει το smartphone σας, θα το συνδέσει με το ιστορικό αγορών και θα σας στείλει ένα μήνυμα κειμένου ή e-mail με ένα κουπόνι για την κρέμα.
Ένα κατάστημα θα μπορούσε να προσφέρει σε μια μητέρα 20 τοις εκατό από την Ημέρα της Μητέρας, για παράδειγμα, ή να προσφέρει έκπτωση σε κάποιον που κάνει συχνά μαζικές αγορές.
Εκτύπωση 3D. Μέσα σε 10 χρόνια, η 3 D εκτύπωση θα μπορούσε να δημιουργήσει μεγάλη αναστάτωση στον τομέα της λιανικής, προσβλέπουν οι ειδικοί. Πάρτε ένα απλό αντικείμενο, όπως ένα φλιτζάνι καφέ. Αντί να παράγουν ένα στην Κίνα, να το μεταφέρουν και να το διανείμουν σε καταστήματα λιανικής πώλησης, θα μπορούν να το «κατεβάσουν» μόνο με έναν κωδικό και να το τυπώσουν σε έναν 3 D εκτυπωτή. Ήδη γίνονται πολλές δοκιμές σε πλαστικά προϊόντα, σύντομα όμως θα γίνουν και σε άλλα όπως τα υφάσματα. Το μεγάλο ερώτημα είναι πότε.
Προς το παρόν, μερικά καταστήματα προσφέρουν στοιχειώδεις υπηρεσίες 3D εκτύπωσης. Οι ειδικοί προβλέπουν ότι η μεγάλη αλλαγή θα γίνει σε 10 με 20 χρόνια.
Σπίτια που θα παραγγέλνουν μόνα τους. Ο Steve Yankovich, επικεφαλής καινοτομίας στο eBay, πιστεύει ότι κάποια μέρα η αγορά προμηθειών των νοικοκυριών δεν θα χρειάζεται καμία προσπάθεια. Ένα συνδεδεμένο σπίτι θα μπορούσε να είναι σε θέση να χρησιμοποιήσει το προηγούμενο ιστορικό του πελάτη και τα δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, για να ξέρει πότε μια λάμπα έχει καεί, για παράδειγμα, και να παραγγείλει αυτόματα μια νέα. Ή ένα πλυντήριο θα παραγγέλνει απορρυπαντικό, όταν αρχίζει να εξαντλείται. Είναι μια υπηρεσία που θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα όσοι ζουν μακριά από κάποιο κέντρο.
Ολογράμματα. Το EBay αγόρασε πρόσφατα την PhiSix, μια εταιρεία που δημιουργεί τρισδιάστατα μοντέλα σε πραγματικές διαστάσεις, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε δοκιμαστήρια για να δοκιμάζει ο πελάτης διαφορετικά χρώματα ρούχων ή διαφορετικά στυλ. Μπορείτε να δείτε 30 ή 40 είδη ρούχων ρεαλιστικά, χωρίς καν να τα φορέσετε. Η τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί επίσης σε μια εικονική γκαρνταρόμπα, καθώς δείχνει πως φαίνονται τα ρούχα όταν τα φοράτε, ας πούμε, περπατώντας στο δρόμο ή σε ένα κλαμπ γκολφ.
Ορισμένες εταιρείες ήδη το δοκιμάζουν. Η βρετανική ψηφιακή υπηρεσία Engage δημιούργησε ένα Virtual Style Pod που σαρώνει τους αγοραστές και δημιουργεί μια εικόνα σε πραγματικό μέγεθος πάνω στην οποία ρούχα πολυτελείας, από μάρκες όπως ο Alexander McQueen και η DKNY, προβάλλονται. Το Pod παρουσιάστηκε σε εμπορικά κέντρα στο Ντουμπάι και το Αμπού Ντάμπι στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Κανείς δεν φαντάζεται ότι τα συμβατικά καταστήματα θα εξαφανιστούν. Όμως, λόγω της ξέφρενης εξέλιξης της τεχνολογίας και των online αγορών, τα καταστήματα που θα παραμείνουν θα προσφέρουν πιθανότατα ανέσεις και υπηρεσίες που θα είναι περισσότερα σχετικές με τις εμπειρίες και λιγότερο με την πώληση ενός προϊόντος.
Ανάμεσα στα πράγματα που οι παρατηρητές της βιομηχανίας οραματίζονται είναι τα ολογράμματα στα αποδυτήρια που θα επιτρέψουν στους αγοραστές να δοκιμάζουν ρούχα χωρίς να χρειάζεται γδυθούν. Τα σπίτια τους θα είναι εξοπλισμένα με την έξυπνη τεχνολογία που θα παραγγέλνει λαμπτήρες πριν καούνε. Και θα είναι σε θέση να εκτυπώνουν πλήρη σετ από φλιτζάνια καφέ και άλλα προϊόντα, χρησιμοποιώντας 3 – D τεχνολογία στα καταστήματα.
Περισσότερες υπηρεσίες: Η αναλύτρια της Forrester Sucharita Mulpuru λέει ότι τα καταστήματα του μέλλοντος θα είναι πιο σχετικά με τις υπηρεσίες, όπως η ημερήσια φροντίδα, οι κτηνιατρικές υπηρεσίες και οι υπηρεσίες καλλωπισμού. Οι υπηρεσίες που συνδέουν τις online και τις offline αγορές επίσης θα αυξηθούν. Τα ταμεία θα είναι self-service ή με τους ταμίες να χρησιμοποιούν υπολογιστές.
Μερικά καταστήματα κάνουν ένα μεγαλύτερο βήμα στο self-service: Ένα κατάστημα στο Σιάτλ που ονομάζεται Hointer παρουσιάζει τα ρούχα όχι σε σωρούς ή σε ράφια, αλλά ως ένα κομμάτι που κρέμεται κάθε φορά, όπως σε μια γκαλερί. Οι πελάτες αγγίζουν τα smartphones τους σε μία κωδικοποιημένη ετικέτα και, στη συνέχεια, επιλέγουν ένα χρώμα και το μέγεθος στο τηλέφωνό τους.
Η τεχνολογία στο κατάστημα παρακολουθεί τα στοιχεία και από τη στιγμή που ο αγοραστής είναι έτοιμος να τα δοκιμάσει, βρίσκονται ήδη στα δοκιμαστήρια. Εάν δεν αρέσει ένα στοιχείο στον πελάτη, το πετάει σε μια χοάνη, η οποία το καταργεί αυτόματα από το online καλάθι αγορών του αγοραστή. Ο αγοραστής διατηρεί τα προϊόντα που θέλει, τα οποία αγοράζονται αυτόματα κατά την έξοδο από το κατάστημα, χωρίς να εμπλέκονται τα ταμεία. Η CEO του καταστήματος λέει ότι η μέθοδος αρέσει ιδιαίτερα στους πελάτες και τους κάνει να αγοράζουν περισσότερα.
Εκπτώσεις μέσω Bluetooth. Ορισμένα καταστήματα λιανικής πώλησης όπως η βρετανική Tesco και το φαρμακείο Duane Reade δοκιμάζουν τους «φάρους», κάποιες συσκευές με τεχνολογία Bluetooth που μπορούν να επικοινωνούν απευθείας με το κινητό σας για να προσφέρουν εκπτώσεις, να σας κατευθύνουν σε ένα επιθυμητό προϊόν σε ένα κατάστημα ή να σας επιτρέψουν να πληρώσετε από μακριά
Για παράδειγμα, μπορείτε να μπείτε σε ένα φαρμακείο όπου συνήθως αγοράζετε μια κρέμα προσώπου. Ο φάρος θα αναγνωρίσει το smartphone σας, θα το συνδέσει με το ιστορικό αγορών και θα σας στείλει ένα μήνυμα κειμένου ή e-mail με ένα κουπόνι για την κρέμα.
Ένα κατάστημα θα μπορούσε να προσφέρει σε μια μητέρα 20 τοις εκατό από την Ημέρα της Μητέρας, για παράδειγμα, ή να προσφέρει έκπτωση σε κάποιον που κάνει συχνά μαζικές αγορές.
Εκτύπωση 3D. Μέσα σε 10 χρόνια, η 3 D εκτύπωση θα μπορούσε να δημιουργήσει μεγάλη αναστάτωση στον τομέα της λιανικής, προσβλέπουν οι ειδικοί. Πάρτε ένα απλό αντικείμενο, όπως ένα φλιτζάνι καφέ. Αντί να παράγουν ένα στην Κίνα, να το μεταφέρουν και να το διανείμουν σε καταστήματα λιανικής πώλησης, θα μπορούν να το «κατεβάσουν» μόνο με έναν κωδικό και να το τυπώσουν σε έναν 3 D εκτυπωτή. Ήδη γίνονται πολλές δοκιμές σε πλαστικά προϊόντα, σύντομα όμως θα γίνουν και σε άλλα όπως τα υφάσματα. Το μεγάλο ερώτημα είναι πότε.
Προς το παρόν, μερικά καταστήματα προσφέρουν στοιχειώδεις υπηρεσίες 3D εκτύπωσης. Οι ειδικοί προβλέπουν ότι η μεγάλη αλλαγή θα γίνει σε 10 με 20 χρόνια.
Σπίτια που θα παραγγέλνουν μόνα τους. Ο Steve Yankovich, επικεφαλής καινοτομίας στο eBay, πιστεύει ότι κάποια μέρα η αγορά προμηθειών των νοικοκυριών δεν θα χρειάζεται καμία προσπάθεια. Ένα συνδεδεμένο σπίτι θα μπορούσε να είναι σε θέση να χρησιμοποιήσει το προηγούμενο ιστορικό του πελάτη και τα δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, για να ξέρει πότε μια λάμπα έχει καεί, για παράδειγμα, και να παραγγείλει αυτόματα μια νέα. Ή ένα πλυντήριο θα παραγγέλνει απορρυπαντικό, όταν αρχίζει να εξαντλείται. Είναι μια υπηρεσία που θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα όσοι ζουν μακριά από κάποιο κέντρο.
Ολογράμματα. Το EBay αγόρασε πρόσφατα την PhiSix, μια εταιρεία που δημιουργεί τρισδιάστατα μοντέλα σε πραγματικές διαστάσεις, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε δοκιμαστήρια για να δοκιμάζει ο πελάτης διαφορετικά χρώματα ρούχων ή διαφορετικά στυλ. Μπορείτε να δείτε 30 ή 40 είδη ρούχων ρεαλιστικά, χωρίς καν να τα φορέσετε. Η τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί επίσης σε μια εικονική γκαρνταρόμπα, καθώς δείχνει πως φαίνονται τα ρούχα όταν τα φοράτε, ας πούμε, περπατώντας στο δρόμο ή σε ένα κλαμπ γκολφ.
Ορισμένες εταιρείες ήδη το δοκιμάζουν. Η βρετανική ψηφιακή υπηρεσία Engage δημιούργησε ένα Virtual Style Pod που σαρώνει τους αγοραστές και δημιουργεί μια εικόνα σε πραγματικό μέγεθος πάνω στην οποία ρούχα πολυτελείας, από μάρκες όπως ο Alexander McQueen και η DKNY, προβάλλονται. Το Pod παρουσιάστηκε σε εμπορικά κέντρα στο Ντουμπάι και το Αμπού Ντάμπι στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου