Η Έριδα (αρχ.Ἔρις) θεότητα της αρχαιότητας. Ήταν κόρη της Νυκτός και του
Χάους, θεά της ζήλιας, της διχόνοιας, του τσακωμού και του καυγά. Αδελφή του Άρη
έσπερνε τη διχόνοια ανάμεσα σε θεούς και σε ανθρώπους. Κόρη του Χάους έφερνε την
αλλαγή, την ανανέωση, την ελευθερία, όπου η ελευθερία δεν είναι σκλαβιά, είναι η
ελευθερία που προσφέρει επιλογές η ελευθερία όπου ο χρόνος και ο χώρος είναι
φορέας αναγέννησης κι όχι θανάτου. Την Θεά Εριδα μαζί με την Θεά Υβρη και την Θεά Νέμεση την έτρεμαν Θεοί και άνθρωποι. Γι αυτό ο Δίας
έδιωξε απ’ αυτόν την πιθανότητα να μπλέξει με τις Θεές και τις έστειλε σε ένα
θνητό τον Πάρη κι έμπλεξαν οι άνθρωποι.
Οι Ρωμαίοι είχανε μία ανάλογη θεά, που την ονόμαζαν
Ντισκόρντια (λατ. Discordia). Υπάρχει και νεοθρησκεία βασισμένη σε αυτό το
όνομα, ο γνωστός κι αστείος Ntiskorntianismos, μια θρησκεία παρωδία με μπόλικο
γέλιο και χιούμορ.
Παριστάνεται η θεά Ερις, συνήθως να κουτσαίνει ή να
καμπουριάζει, εκτός όταν σπέρνει τα ζιζάνια, οπότε ομορφαίνει και παίρνει καλό
παρουσιαστικό, όπως μας λέει ο Όμηρος στην Ιλιάδα. Ο Ησίοδος γράφει στα «Έργα και Ημέραι», ότι όταν είναι καλή μας παροτρύνει να
είμαστε εργατικοί.
Η Έρις και τα καπρίτσια
της, όταν την προσβάλουν: Ο Δίας είχε την θεϊκή ιδέα να μην την καλέσει
στον γάμο του Πηλέα και της Θέτιδος, λόγω της έμφυτης ικανότητάς της να τα κάνει
όλα μπάχαλο, αυτή από θυμό, πήγε κρυφά στον γάμο και άφησε με τρόπο ένα χρυσό
μήλο, το κατόπιν γνωστό και ως «μήλο της Έριδος», να κατρακυλήσει ώστε να το
δουν οι καλεσμένοι θεοί και να το ζηλέψουν. Το μήλο αυτό έφερε την επιγραφή «τῇ
καλλίστῃ«, δηλαδή αφιερωμένο στην ομορφότερη Θεά.
Ήταν φυσικό λοιπόν οι τρεις παρευρισκόμενες όμορφες Θεές, η
Ήρα, η Αθηνά και η Αφροδίτη να διεκδικήσουν το μήλο, η κάθε μία για τον εαυτό
της. Είδε ο Δίας τον τσακωμό κι έχοντας μια δεύτερη θεϊκή ιδέα, (να τον πάρουμε,
να μας δίνει ιδέες ο Ζου-Ζου) είπε στον Ερμή να τις πάει
γρήγορα στον Πάρη, για να διαλέξει αυτός, τρόπον καλλιστειών, ποια θα πάρει το
μήλο. Έτσι και έγινε, τελειώνοντας ο γάμος του Πηλέα και της Θέτιδας … ξεκίνησε
του Κουτρούλη ο γάμος και έγινε και το ανάλογο γλέντι με έναν παγκόσμιο -για την
εποχή- πόλεμο.
Για να τον καλοπιάσει, η Αθηνά του έταξε πνευματική σοφία και
η Ήρα δύναμη σωματική. Η Αφροδίτη όμως του έταξε την ωραία Ελένη, την πιο όμορφη
γυναίκα του κόσμου. Ο Πάρης, μην ξέροντας ότι η ωραία Ελένη ήταν γυναίκα του
Μενελάου, (ήξερε τι έκανε η Ερις) έδωσε το μήλο στην Αφροδίτη. Με την αρπαγή της
Ελένης από τον Πάρη άρχισε ο Τρωικός πόλεμος και η Έρις πέτυχε αυτό που ήθελε να
προκαλέσει ένα τεράστιο Χάος και σαν άξια κόρη του πατέρα της, έριξε όλα τα
παιδιά της στο παιχνίδι.
«Αρχική Προσβολή»
Πάντα να καλείτε την Έριδα στις συγκεντρώσεις σας και στις γιορτές σας και να
της προσφέρετε χώρο στην ζωή σας. Αν ακόμη δεν καταλάβατε το νόημα της πιο πάνω
γνωστής ιστορίας είναι πως όσο και να θέλεις την τάξη και την ασφάλεια, αν δεν
αφήσεις το Χάος να κατέχει κυρίαρχη θέση στην ζωή σου αυτό πάντα βρίσκει μια
χαραμάδα, έναν τρόπο και τρυπώνει. Άλλωστε γι αυτό έχει κόρη την Έριδα. Όσο πιο
πολύ το διώχνετε τόσο μεγαλύτερη ζημιά, κάνει η εμφάνιση του. Επίσης μην
περιμένετε τσουνάμι, σεισμούς και θεϊκούς κεραυνούς, ένα απλό μήλο -με τις
κατάλληλες λέξεις- είναι υπέρ αρκετό να κάνει την τόσο τακτοποιημένη ζωή σας,
σκέψη σας, πεποιθήσεις σας χαώδη.
…και εγένετο ο
Ntiskorntianismos: Ο Ntiskorntianismos προτείνει την ανοησία ως
σωτηρία. Η ανθρωπότητα καλά θα κάνει να σταματήσει να παίρνει τα πράγματα τόσο
σοβαρά και να γελάει περισσότερο, ακόμα και με τον ίδιο της τον εαυτό. Να
αναπτύξει την έμφυτη αγάπη της για την αταξία και να παίξει με τη Θεά Έριδα. Αν
μπορέσουμε να αγκαλιάσουμε το χάος όσο καλά έχουμε ήδη μάθει να αγκαλιάζουμε την
τάξη, τότε και τα δύο θα μας αποκαλυφθούν ως αυτό που πραγματικά είναι: Ένας
γελοίος παραλογισμός.
Από την επίγνωση της Επίγνωσης, ο άνθρωπος αρχίζει να
αισθάνεται Α Ν Ε Ξ Α Ρ Τ Η Τ Ο
Σ, παρά τους περιορισμούς του περιβάλλοντος. Αρχίζει να παίζει παιχνίδια με
την τάξη και να τα μεταλλάζει κατά βούληση. Είναι σχεδόν ελεύθερος να παίζει
παιχνίδια με το χάος μόνο και μόνο για το κέφι του. Είναι σχεδόν ελεύθερος, να
μην παίξει τίποτε απ’ τα δύο. Και σαν σχεδόν κύριος των παιχνιδιών του, παίζει
χωρίς φόβο, άρα και χωρίς απογοήτευση, άρα με καλή θέληση στην ψυχή του και
αγάπη στην ύπαρξή του.
{Ως Ntiskorntiani πρέπει να αγκαλιάζουμε πρόθυμα την δημιουργική πλευρά του Χάους και της Τάξης όπως και να είμαστε πρόθυμοι να απορρίψουμε την αρνητική πλευρά του Χάους σαν ένα ανεπιθύμητο αντίστοιχο της αρνητικής Τάξης.}
Ο Ntiskorntianismos η
λατρεία της Έριδος, είναι μια παρωδία θρησκείας, μεταμφιεσμένη σε
αστείο και ένα αστείο μεταμφιεσμένο σε θρησκεία ταυτόχρονα. Είναι μια παρωδία
θρησκείας, μια παρωδία του κόσμου και των συστημάτων ελέγχου αλλά πίσω από την
παρωδία, κρύβει ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο. Την ιδέα ότι η έννοια του Χάους,
της Αταξίας, της μη γραμμικής αλληλεπίδρασης είναι τόσο σημαντική και
αναπόφευκτη όσο η έννοια της Τάξης. Το σύμβολο των Ντισκορντιανιστών, το οποίο
έχει χρησιμοποιήσει παλιά σαν αβατάρ του ο Δαίδαλος, είναι το Ιερό Χάος (Sacred
Chao, που το θεωρούν σαν τον υποτιθέμενο ενικό του Χάους, λες και το Chaos –
χάος, να ήταν πληθυντικός αριθμός, και το προφέρουν σαν «cow» = αγελάδα!
Το σύμβολο αυτό αντιπροσωπεύει τις δυο αντιτιθέμενες δυνάμεις
του σύμπαντος: την Hodge (που παριστάνει τη γραφειοκρατία και την συμμόρφωση)
και την Podge (που παριστάνει το χάος και το άγνωστο). Αυτό μοιάζει με το
σύμβολο του Γιν και του Γιανγκ, με ένα μήλο (το μήλο της έριδος) με το όνομα
«Καλλίστη» στο μέρος της Podge, κι ένα πεντάγωνο στο μέρος της Hodge.
Αξίζει εδώ αν σημειώσουμε ότι Hodge-Podge ή Hotch-Potch στα
αγγλικά σημαίνει:
1. Ένα συνονθύλευμα διαφόρων ετερόκλητων στοιχειών
2. Μια παχιά σούπα με κρέας και λαχανικά και
3. Μια θεωρία ή επιχείρημα που συντίθεται από διάφορες
ετερόκλητες ή αταίριαστες ιδέες
.
Η catma τώρα ή σύνολο «θείων» εντολών του Ντισκορντιανισμού,
που ονομάζεται επίσης Pentabarf (παρωδία της Πεντατεύχου) περιλαμβάνει, σύμφωνα
με την Principia Discordia τα εξής:
*Δεν υπάρχει καμία άλλη θεά από τη θεά και αυτή η θεά είναι η
Θεά Έρις.
*Δεν υπάρχει κανένα Κίνημα της Έριδος, παρά μόνον το Κίνημα
της Έριδος και αυτό είναι το Κίνημα της Έριδος
.
*Το σώμα κάθε Χρυσού Μήλου είναι η αγαπημένη οικία ενός
Χρυσού Σκουληκιού
.
Ntiskorntianism catmas
(γέρνει προς τον δογματ-ισμό, αλλά τουλάχιστον έχει πλάκα)
*Μην εμπιστεύεσαι κανέναν.
*Αρνήσου τα πάντα.
* Να έχεις πάντα πρόχειρο τον αναπτήρα σου.
*Όλα τα πράγματα είναι υποκειμενικά.
*Υπάρχει μια εξαίρεση σε όλα τα πράγματα.
*Να σκέφτεσαι για τον Εαυτό σου.
*Οι καταδίκες δημιουργούν κατάδικους.
*Το συμπέρασμα στο οποίο πηδάς μπορεί να είναι δικό σου.
*Το Λογοπαίγνιο είναι Δυνατότερο από το Ξίφος.
*Αλήθεια: Δεν είναι ένα πράγμα, είναι ένα άλλο.
*Πραγματικότητα: Τα πάντα εξαρτώνται από το πώς την
κοιτάς.
*The Enlightened take things
Lightly.
*Ποτέ δυο ίσα δεν είναι τα ίδια.
*Τis είναι ένας άρρωστος άνεμος που δεν φυσά κανένα
μυαλό.
*Είναι η σκέψη ενός μονοκέρου μια πραγματική σκέψη;
*Τιθασεύστε το δόγμα σας.
Έρις (επίσημη ονομασία
136199 Έρις), είναι η ονομασία του πέμπτου κατά σειρά πλανήτη νάνου
(μετά τον Πλούτωνα, την Δήμητρα, τον Μακεμάκε και την Χαουμέια) στο ηλιακό μας
σύστημα και το ένατο μεγαλύτερο γνωστό σώμα που περιφέρεται γύρω από τον Ήλιο
χωρίς να είναι δορυφόρος. Είναι ένας από τους πλανήτες νάνους των
μετα-Ποσειδώνιων σωμάτων που λέγονται ΑΔΔ. Η προσωρινή ονομασία της Έριδος ήταν
2003 UB313.
Αυτός ο πλανήτης νάνος ανακαλύφθηκε στις αρχές του Ιανουαρίου
του 2005 από φωτογραφίες που πάρθηκαν το έτος 2003. Είναι το πιο απόμακρο
αντικείμενο του ηλιακού μας συστήματος που έχει ανακαλυφθεί μέχρι τώρα, με
εξαίρεση κάποιους κομήτες. Η απόστασή της από τον ήλιο είναι 97 ΑΜ (Αστρονομικές
Μονάδες, όπου 1ΑΜ=150 εκατομμύρια χιλιόμετρα). Αυτό σημαίνει ότι η απόσταση του
αναφερόμενου πλανήτη νάνου είναι 14,5 δισεκατομμύρια χιλιόμετρα. Συνεπώς είναι
δύσκολο να εκτιμηθεί η ακριβής διάμετρός του που περίπου υπολογίζεται στα 2.500
χιλιόμετρα σε σχέση με τον Πλούτωνα, που φτάνει μόλις τα 2.306 χλμ.
Η Έρις έχει και έναν μικρό δορυφόρο, την κόρη της
Δυσνομία.
Η περιφορά της Έριδος διαρκεί 560 περίπου χρόνια και προς το
παρόν είναι το πιο απομακρυσμένο γνωστό αντικείμενο σε απόσταση 96,7 ΑΜ. Πέρασε
από το περιήλιό της μεταξύ 1698 και 1699[9] και από το αφήλιό της το 1977[10]
και θα επιστρέψει στο περίηλιό της μεταξύ 2256[10] και 2258[11]. Αν και προς το
παρόν είναι το πιο απομακρυσμένο αντικείμενο, η Σέντνα και το (87269) 2000 OO67
έχουν μέση απόσταση από τον ήλιο πολύ μεγαλύτερη από 68 ΑΜ, αν και προς το παρόν
είναι πιο κοντά στον Ήλιο από την Έριδα.
Πέρα από την μεγάλη εκκεντρότητα (0,43), η Έρις έχει μεγάλη
κλίση προς την εκλειπτική, περίπου 44 μοίρες, σε αντίθεση με τους πλανήτες, οι
οποίοι περιφέρονται πάνω στο επίπεδο της εκλειπτικής. Το 2005 το παρατηρητήριο
Κεκ παρατήρησε τα τέσσερα μεγαλύτερα μεταποσειδώνια αντικείμενα (Πλούτωνα,
Μακεμάκε, Χαουμέια και Έρις). Στις 10 Σεπτεμβρίου αποκαλύφθηκε ένα φεγγάρι γύρω
από την Έριδα. Αυτό το φεγγάρι πήρε το παρατσούκλι Γκαμπριέλα από τον Μπράουν
και έπειτα το επίσημο όνομα Δυσνομία. Έχει διάμετρο 100 με 250 χιλιόμετρα και
περιφέρεται σε απόσταση 37000 χιλιόμετρα από την Έριδα.
Ως παιδιά της Έριδος και
προτεργάτες του πολέμου θεωρούνται:
*Άλγεα: Τα δυσάρεστα, τα επώδυνα, τα θλιβερά.
*Άτη: Αναστάτωση, αναταραχή, σύγχυση, απάτη,
αφανισμός.σφάλμα,παράβαση
*Αμφιλογίες: Διαμάχη-Διαπάλη μέσω του λόγου, οι Διαφωνίες
*Ανδροκτασίες: Σφαγή ανδρών.
*Δυσνομία: Παραμόρφωση και διαταραχή των Νόμων. Η Δυσνομία
(Αγγλ. Dysnomia) είναι ένας μικροσκοπικός δορυφόρος του πλανήτη νάνου «Έρις»,
που κινείται μαζί του στις τροχιές των μετα-Ποσειδώνιων πλανητοειδών. Ονομάσθηκε
έτσι, σε αναλογία με την Έριδα, επειδή με την ανακάλυψη των σωμάτων αυτών,
δημιουργήθηκε στους κόλπους των Αστρονόμων μεγάλο νομικό θέμα και έριδα, για το
τι θεωρείται πλανήτης.
Στην αρχή είχε ονομαστεί προσωρινά «Γαβριέλα», με διάθεση
αστεϊσμού, από τον αστρονόμο που πρωτοπαρατήρησε τα δύο σώματα, τον Μάικλ
Μπράουν. Ο ίδιος μετά έδωσε την επίσημη αυτή ονομασία τους. Η άλλη του σημερινή
ονομασία είναι Έρις I ενώ η αρχική προσωρινή ονομασία που του είχε δοθεί ήταν
S/2005 (2003 UB313) 1. Η Δυσνομία είναι οκτώ φορές μικρότερη από τη Σελήνη, και
κινείται σε τροχιά περίπου το 1/10 της απόστασης Γης – Σελήνης. Λόγω της
απόστασής της από τον Ήλιο, είναι ένα παγωμένο ουράνιο σώμα.
*Υσμίνες: Συμπλοκές, θεές της μάχης.
*Φιλονικία: λογομαχία, μάλωμα, ανταγωνισμός, αντιμαχία.
*Λιμός: πείνα από έλλειψη αγαθών
*Λήθη: Λησμονιά, αγνωμοσύνη. Στην ελληνική μυθολογία, κατά
τον Ησίοδο, η Λήθη ήταν θυγατέρα της Έριδας και προσωποποίηση της λήθης, δηλαδή
της λησμονιάς και της αγνωμοσύνης. Την θεωρούσαν μία από τις Ναϊάδες Νύμφες.
Σύμφωνα με ορισμένες πηγές, η Λήθη ήταν η μητέρα των τριών Χαρίτων. Από τη Λήθη
πήραν το όνομά τους μία πηγή και ένας από τους πέντε ποταμούς του Αδη, από τα
ύδατα του οποίου έπιναν οι κατερχόμενοι νεκροί για να λησμονήσουν το παρελθόν,
την επίγεια ζωή τους. Τον ποταμό Λήθη παρίσταναν ως ένα γέροντα που κρατούσε στο
ένα χέρι υδρία και στο άλλο κύπελλο.
Ο Πλούταρχος αναφέρει ότι υπήρχε βωμός της Λήθης στο Ερέχθειο
των Αθηνών. Επίσης, στη Βοιωτία υπήρχε κοντά στο Μαντείο του Τροφωνίου η πηγή
της Λήθης, όπως και η πηγή της Μνημοσύνης. Οι αρχαίοι πίστευαν ότι η Λήθη ήταν
αδελφή του Θανάτου και του Ύπνου.
* Νείκεα: Οι φιλονικίες, μαλώματα, επίπληξη.
*Όρκος: Τιμωρούσε τους επίορκους. Στην ελληνική και στη
ρωμαϊκή μυθολογία με το όνομα Όρκος είναι γνωστή μία θεότητα την οποία οι
αρχαίοι Έλληνες θεωρούσαν προσωποποίηση του όρκου που δίνεται. Ο Όρκος
μυθολογείται ως γιος της θεάς Έριδας ή του Αιθέρα και της θεάς Γαίας. Ο Όρκος
τιμωρούσε τους επίορκους, όσους δηλαδή καταπατούσαν τον όρκο που είχαν δώσει.
Στη ρωμαϊκή μυθολογία ο Όρκος ταυτίζεται μερικώς με τον Πλούτωνα ή Άδη. Ο
αστεροειδής 90482 Όρκος (90482 Orcus), που ανακαλύφθηκε το 2004, πήρε το όνομά
του από τη θεότητα αυτή.
*Φόνοι: Αφαίρεση της Ζωής
*Ψεύδεα: Η μή απόδοση της Αλήθειας
Τα παιδιά της Έριδος και ειδικά ο πατέρας της το Χάος,
συντοφεύουν κι εκπαιδεύουν τους ανθρώπους στη διάρκεια της ζωής τους, αν έχουν
την εξυπνάδα να τους κάνουν φίλους τους και αν παραδειγματιστού από τον Τρωϊκό
πόλεμο … αλλά φευ !!!
Ως επίλογος … δεν υπάρχει επίλογος σε ένα χαώδες και φρακταλικό συμπαν. Μην απορρίπτετε πλήρως τίποτα,
αλλά μην αποδέχεστε πλήρως και τίποτα, η σιγουριά της
αμφιβολίας είναι το μότο. Ανάμεσα στο Ναι και στο Όχι, υπάρχει το Χάος κι
ένα τεράστιο παιχνίδι με την Εριδα και τα παιδιά της να πρωτοστατούν. Τα πάντα
είναι διαβαθμίσεις πιθανοτήτων, φρακταλικά πολύπλοκων και παράξενα περίπλοκων,
εσείς ανοίξτε τον εαυτό σας στο Χάος και παίξτε με την Έριδα. Τώρα γιατί να
υπάρχει θρησκεία και δόγμα και ιεραρχεία για να επικαλείσαι το Χάος …την κόρη
του Εριδα … αλλά και παιδιά της, τι να πω… μόνο η απίστευτη βλακεία των ανθρώπων
μπορεί να το πετύχει κι αυτό !!!
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου