Ακόμα και τα κάλαντα των ορθοδόξων χριστιανών, βασίζονται στα λεγόμενα απόκρυφα ή αιρετικά ευαγγέλια. Σταύλος ή σπήλαιο ; Άγγελοι ανεβοκατεβαίνουν στον ουρανό εμπρός στον Ιωσήφ ή όχι; Βοσκοί προσκυνητές ή όχι; Μαμές στη γέννηση του Ιησού ή όχι; Αδέλφια του Ιησού ή όχι; Εργάζεται τα Σάββατα ή όχι; Αρκουδούσε από την πρώτη μέρα ή όχι; Δίνει ή παίρνει ζωή; Εύχεται ή καταράσσει;
The Incredulity of Saint Thomas, by Caravaggio (1601–02) — « Reach out your hand and put it into my side. Stop doubting and believe. » (Photo credit: Wikipedia)
Σταυρώθηκε ή όχι; Πέθανε ή όχι; Ανεβοκατέβαινε από το σταυρό; Ποιοι ήταν οι γίγαντες που άνοιξαν τον τάφο; Ήταν ο σταυρός του μέσα στον τάφο του; Είχε σχέση με την πλούσια Μαρία από τα Μάγδαλα; Τι σχέση είχαν; Που και ποια από αυτά είναι γραμμένα σε ορθόδοξα ή μη ευαγγέλια; Τι καθορίζεται ορθόδοξο; Ποια είναι τα κριτήρια για να θεωρηθεί κάποιο κείμενο ή μύθος ορθόδοξος; Ή δεν είναι ανάγκη να είναι επίσημα ορθόδοξο κάτι και ακόμα να χρησιμοποιείται σε χριστιανικές ορθόδοξες κοινωνικές ομάδες;
Τι παρουσιάζουν τα κείμενα περί των επιθυμιών των συγγραφέων όλων των περί Ιησού κειμένων; Θέλουν έναν δυνατό και παντοδύναμο πρότυπο; Είναι το ιστορικό πρότυπο του σημερινού Superman από το Hollywood για τον άνθρωπο της Μέσης Ανατολής, 800 χρόνια μετά τους πρώτους Ολυμπιακούς Αγώνες; Δίνουν έναν αντιδραστικό χαρακτήρα να μετατρέπεται διαχρονικά από έναν αντιδραστικό νεαρό σε έναν κοινωνικό θαυματοποιό; Μήπως τα άστατα νεανικά χρόνια είναι η πηγή των σκέψεων περί τιμωριών και βασανισμών του κάθε « κακού »; (Κάθε ενάντιου στην εγωϊστική επιθυμία;)
Είναι ξεκάθαρο ότι οι μεταφυσικές διδασκαλίες του Ιησού, δείχνουν την αδυναμία κατανόησης της φύσης του ανθρώπου. Το ότι κάθε τρίχα και κάθε κόκαλο έχει μετρηθεί από τον « θεό » και θα επιστρέψει στο σώμα κατά την ανάσταση των σωμάτων όπως περιγράφεται από έναν άλλον εβραίο προφήτη (Ιεζεκιήλ), δείχνει ότι δεν κατανοεί ότι κάθε επτά χρόνια ακόμα και το πιο σκληρό κύταρο των κοκάλων αλλάζει, αποβάλλουν οι άνθρωποι τόσα κύταρα καθημερινά, που εάν όλα αυτά τα κύταρα επιστρέψουν θα ανακατασκευάσουν ένα συσώρεμα που δεν θα έχει καμιά μορφολογική ή λειτουργική κατάσταση ενός ανθρώπου. Ή μήπως θα υπάρχει επιλεκτική επανασυλλογή κυτάρων; Ποια θα χρησιμοποιηθούν; Τα καρκινώματα και αυτά θα ξαναγίνουν μέρος του αναστημένου σώματος; Και τι θα γίνει με τα τρισεκατομμύρια βακτήρια που ζούμε μαζί τους; Αυτά θα αναστηθούν ή δεν έχουν ψυχή; Σε ποιο σώμα θα συμμετάσχει η ύλη που πέρασε από πολλά σώματα ανθρώπων; Πόσα θαύματα χρειάζονται για να εξηγήσουν το θαύμα της ανάστασης των σωμάτων των ανθρώπων;
Διδάσκεται ότι όταν Έλληνες ήρθαν να μιλήσουν μαζί του, αυτός άλλαξε κουβέντα και έλεγε ότι ήρθε η ώρα να δοξασθεί. Στην πραγματικότητα απέφυγε πάσα επαφή με την Ελληνική Μαιευτική Μέθοδο. Ήξερε ότι ήταν αδύνατον να απαντήσει σε φιλοσοφικές απορίες Ελλήνων φιλοσόφων. Τι θα απαντούσε στις απορίες και ερωτήματα των επικούριων φιλοσόφων; Τι θα έπρεπε να δώσει ως ορισμούς στα λόγια που έλεγε
στους Στωικούς φιλοσόφους; Ήταν ικανός να μιλήσει με Έλληνες ή θα είχε την ίδια συμπεριφορά ομιλώντας με παραβολές; Οι παραβολικές εκφράσεις είναι προσβολή του Λόγου και της Λογικής, για κάποιον που ονομάστηκε « Λόγος Θεού ». Αλλά δείτε ότι στα αγγλικά ό Λόγος του Θεού μεταφράζεται ως Word και όχι ως Logic of God. Εδώ και θα δούμε να κρύβεται η αδυναμία αυτής ιστορίας: δεν υπάρχει λογική αλλά μόνο λέξεις. Πως είναι δυνατόν ο δημιουργός του Λόγος τουΘεού και κατασκευαστής του ανθρώπου να μην έχει την δυνατότητα να μιλήσει λογικά με τον κατ᾽εικόνα και ομοίωση λογικό άνθρωπο; Ή μήπως οι Έλληνες φιλόσοφοι κατάφεραν να έχουν κατακτήσει την Λογική τη στιγμή που ο Λόγος του Θεού έμεινε σε απλές λέξεις (Words); Και η αστεία κατάσταση είναι ότι κάθε χρόνο οι χριστιανοί υμνολογούν το λόγο του θεού που ασόφους τους φιλοσόφους έκανε. Μάλλον θα έπρεπε να λένε την ιστορία του ευαγγελίου τους ξανά: έχασε τις λέξεις του η Λέξη (Word) του θεού όταν έμαθε ότι Έλληνες φιλόσοφοι πλησιάζουν και θέλουν δημόσια διάλεξη.
The Incredulity of Saint Thomas, by Caravaggio (1601–02) — « Reach out your hand and put it into my side. Stop doubting and believe. » (Photo credit: Wikipedia)
Σταυρώθηκε ή όχι; Πέθανε ή όχι; Ανεβοκατέβαινε από το σταυρό; Ποιοι ήταν οι γίγαντες που άνοιξαν τον τάφο; Ήταν ο σταυρός του μέσα στον τάφο του; Είχε σχέση με την πλούσια Μαρία από τα Μάγδαλα; Τι σχέση είχαν; Που και ποια από αυτά είναι γραμμένα σε ορθόδοξα ή μη ευαγγέλια; Τι καθορίζεται ορθόδοξο; Ποια είναι τα κριτήρια για να θεωρηθεί κάποιο κείμενο ή μύθος ορθόδοξος; Ή δεν είναι ανάγκη να είναι επίσημα ορθόδοξο κάτι και ακόμα να χρησιμοποιείται σε χριστιανικές ορθόδοξες κοινωνικές ομάδες;
Superman (Photo credit: Wikipedia) |
Είναι ξεκάθαρο ότι οι μεταφυσικές διδασκαλίες του Ιησού, δείχνουν την αδυναμία κατανόησης της φύσης του ανθρώπου. Το ότι κάθε τρίχα και κάθε κόκαλο έχει μετρηθεί από τον « θεό » και θα επιστρέψει στο σώμα κατά την ανάσταση των σωμάτων όπως περιγράφεται από έναν άλλον εβραίο προφήτη (Ιεζεκιήλ), δείχνει ότι δεν κατανοεί ότι κάθε επτά χρόνια ακόμα και το πιο σκληρό κύταρο των κοκάλων αλλάζει, αποβάλλουν οι άνθρωποι τόσα κύταρα καθημερινά, που εάν όλα αυτά τα κύταρα επιστρέψουν θα ανακατασκευάσουν ένα συσώρεμα που δεν θα έχει καμιά μορφολογική ή λειτουργική κατάσταση ενός ανθρώπου. Ή μήπως θα υπάρχει επιλεκτική επανασυλλογή κυτάρων; Ποια θα χρησιμοποιηθούν; Τα καρκινώματα και αυτά θα ξαναγίνουν μέρος του αναστημένου σώματος; Και τι θα γίνει με τα τρισεκατομμύρια βακτήρια που ζούμε μαζί τους; Αυτά θα αναστηθούν ή δεν έχουν ψυχή; Σε ποιο σώμα θα συμμετάσχει η ύλη που πέρασε από πολλά σώματα ανθρώπων; Πόσα θαύματα χρειάζονται για να εξηγήσουν το θαύμα της ανάστασης των σωμάτων των ανθρώπων;
Διδάσκεται ότι όταν Έλληνες ήρθαν να μιλήσουν μαζί του, αυτός άλλαξε κουβέντα και έλεγε ότι ήρθε η ώρα να δοξασθεί. Στην πραγματικότητα απέφυγε πάσα επαφή με την Ελληνική Μαιευτική Μέθοδο. Ήξερε ότι ήταν αδύνατον να απαντήσει σε φιλοσοφικές απορίες Ελλήνων φιλοσόφων. Τι θα απαντούσε στις απορίες και ερωτήματα των επικούριων φιλοσόφων; Τι θα έπρεπε να δώσει ως ορισμούς στα λόγια που έλεγε
Detail of The School of Athens by Raffaello Sanzio, 1509, showing Plato (left) and Aristotle (right) (Photo credit: Wikipedia) |
Ο Ιησούς (8-2 π.Χ./Π.Κ.Ε. — 29-36), είναι το πρόσωπο η διδασκαλία του οποίου αποτέλεσε τη βάση για τη δημιουργία της Χριστιανικής θρησκείας.Η κύρια πηγή πληροφόρησης για τον Ιησού είναι τα Χριστιανικά, κανονικά Ευαγγέλια (σε αντίθεση με τα μη κανονικά ή Απόκρυφα Χριστιανικά κείμενα).
Αυτά τα κείμενα, δεν αποτελούν λεπτομερείς και αναλυτικές βιογραφίες του Ιησού Χριστού, ούτε και είναι έργα καθαρά ιστορικά με την έννοια των έργων Θουκυδίδη ή του Ιώσηπου, ή άλλων ιστορικών της αρχαιότητας. Βέβαια μέσα τους βρίσκουμε αναφορές σε πραγματικά ιστορικά γεγονότα και πρόσωπα (όπως η απογραφή του Κυρηνίου, ο αυτοκράτορας της Ρώμης Τιβέριος, ο Πόντιος Πιλάτος, ο Ηρώδης Αντίπας, ο τετράρχης Λυσανίας κ.ά.), όμως δεν εξαντλείται ο χαρακτήρας τους στην ιστορία, αλλά αποτελούν κυρίως μαρτυρίες πίστης, βιώματος και μετάδοσης του χριστιανικού μηνύματος. Τα Ευαγγέλια είναι τέσσερα και μαζί με τα υπόλοιπα 23 βιβλία που κατά τους χριστιανούς περιέχουν τη «νέα οικονομία του Θεού», ονομάζονται όλα μαζί «Καινή Διαθήκη».Στα Ευαγγέλια, όπου προέχει ο θεολογικός ερμηνευτικός χαρακτήρας τους, οι ευαγγελιστές, ενδιαφερόμενοι να μεταδώσουν το μήνυμα του Ιησού, δεν καταβάλλουν ιδιαίτερη προσπάθεια να τοποθετήσουν χρονικά τα ιστορούμενα γεγονότα με σχολαστική ακρίβεια ή να εναρμονίσουν πλήρως μεταξύ τους τις διάφορες πληροφορίες. Έχει υπογραμμιστεί γενικότερα ο χαλαρός τρόπος σύνδεσης των γεγονότων με ένα «και», «ευθέως» ή «πάλιν», ενώ αργότερα οι θεολόγοι υποστήριξαν ότι το κάθε ευαγγέλιο φέρει και τη σφραγίδα της προσωπικότητας του συντάκτη του όπου το ίδιο επεισόδιο της ζωής του Ιησού είναι δυνατό να παρατίθεται από όλους τους ευαγγελιστές αλλά στον κάθε ευαγγελιστή να παρουσιάζεται μια διαφορετική έξαρση των ίδιων στοιχείων ή τονισμός διαφορετικών στοιχείων που συχνά συμπληρώνουν τις διηγήσεις. Αυτή την ενότητα προβάλουμε με αυτό το Ντοκιμαντέρ.
Eυχαριστώ θερμά το ΣΚΑΪ για την προβολή του Ντοκιμαντέρ
I created this video with the YouTube Video Editor (http://www.youtube.com/editor)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου