Η Ψηφιακή Βιβλιοθήκη του πανεπιστημίου του Cambridge έχει αναρτήσει στο διαδίκτυο το σημειωματάριο του Νεύτωνα που χρησιμοποιούσε κατά τις σπουδές του στο Trinity College κατά την περίοδο 1661 έως 1665. Περιλαμβάνει πολλές σημειώσεις από τις σπουδές του, αλλά και τις δικές του εξερευνήσεις στα μαθηματικά, τη φυσική και τη μεταφυσική. Από τον εκτελεστή της διαθήκης του Νεύτωνα, το σημειωματάριο είχε κριθεί μη δημοσιεύσιμο, αλλά παρουσιάστηκε στη Βιβλιοθήκη του πανεπιστημίου από το πέμπτο κόμη του Πόρτσμουθ το 1872.
Το σημειωματάριο περιέχει πολλές κενές σελίδες και έχει χρησιμοποιηθεί από τον Νεύτωνα και από τις δύο πλευρές. Η παρουσίαση του Cambridge εμφανίζει το σημειωματάριο σε μια λογική σειρά ανάγνωσης. Δείχνει το εξώφυλλο και τις 30 θεματικές ενότητες που ακολουθούν, ενώ στη συνέχεια γυρίζει το σημειωματάριο ανάποδα και δείχνει το πίσω εξώφυλλο και τις σελίδες που ακολουθούν υπάρχουν πλήρεις μεταγραφές για τα θέματα 88R-135R, ένα διάσημο τμήμα του χειρογράφου, όπου ο Νεύτωνας οργανώνει τις σημειώσεις του, σύμφωνα με τις «Questiones quaedam Philosophiae» (ορισμένες φιλοσοφικές ερωτήσεις).
Πολλές από τις σημειώσεις του Νεύτωνα είναι γραμμένες στα ελληνικά. Το σημειωματάριο φωτογραφήθηκε ενώ ήταν άδετο ως το 2011.
Ο Νεύτωνας,όπως και πολλοί επιστήμονες της εποχής,προφανώς είχε πολύ καλή γνώση της αρχαίας ελληνικά ,ώστε να μπορεί να διαβάζει τα έργα των αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων στο πρωτότυπο.Μάλιστα λέγεται ότι όχι μόνο επηρρεάστηκε από αυτούς στο έργο του αλλά και σε κάποια σημεία τους αντέγραψε,παρουσιάζοντάς τα ως δικές του θεωρίες.Όπως έλεγε και ο ίδιος:
''Φίλος μου είναι ο Πλάτωνας,φίλος είναι και ο Αριστοτέλης,αλλά ο μεγαλύτερος φίλος μου από όλους είναι η αλήθεια.''
Κάτι ανάλογο συνέβη και με άλλους επιστήμονες του Μεσαίωνα οι οποίοι απλά ξανακάλυψαν θεωρίες αρχαίων παρουσιάζοντάς τες ως δικές.Λίγοι ήταν αυτοί στη Δύση που εκείνη την εποχή μπορούσαν να διαβάσουν αρχαία ελληνικά,οπότε τα περισσότερα αρχαιοελληνικά έργα αγνοούνταν.
Η γνώση που είχε ο Νεύτωνας των αρχαίων ελληνικών προφάνως ήταν προχωρημένη,γεγονός που μαρτυρούν και πολλές από τις αρχαιοελληνικές σημειώσεις του.Είναι γραμμένες στη μικρογράμματη ελληνική γραφή και χρησιμοποιούνται τόνοι και πνεύματα.
Ο Νεύτωνας,ως πολύ μορφωμένος και έξυπνος επιστήμονας που ήταν εκτός από τα ελληνικά και τα αγγλικά βέβαια ,κρατούσε σημειώσεις και στα λατινικά
Τα ψηφιοποιημένα βιβλία του Νεύτωνα μπορείτε να τα δείτε εδώ.
Το σημειωματάριο περιέχει πολλές κενές σελίδες και έχει χρησιμοποιηθεί από τον Νεύτωνα και από τις δύο πλευρές. Η παρουσίαση του Cambridge εμφανίζει το σημειωματάριο σε μια λογική σειρά ανάγνωσης. Δείχνει το εξώφυλλο και τις 30 θεματικές ενότητες που ακολουθούν, ενώ στη συνέχεια γυρίζει το σημειωματάριο ανάποδα και δείχνει το πίσω εξώφυλλο και τις σελίδες που ακολουθούν υπάρχουν πλήρεις μεταγραφές για τα θέματα 88R-135R, ένα διάσημο τμήμα του χειρογράφου, όπου ο Νεύτωνας οργανώνει τις σημειώσεις του, σύμφωνα με τις «Questiones quaedam Philosophiae» (ορισμένες φιλοσοφικές ερωτήσεις).
Πολλές από τις σημειώσεις του Νεύτωνα είναι γραμμένες στα ελληνικά. Το σημειωματάριο φωτογραφήθηκε ενώ ήταν άδετο ως το 2011.
Ο Νεύτωνας,όπως και πολλοί επιστήμονες της εποχής,προφανώς είχε πολύ καλή γνώση της αρχαίας ελληνικά ,ώστε να μπορεί να διαβάζει τα έργα των αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων στο πρωτότυπο.Μάλιστα λέγεται ότι όχι μόνο επηρρεάστηκε από αυτούς στο έργο του αλλά και σε κάποια σημεία τους αντέγραψε,παρουσιάζοντάς τα ως δικές του θεωρίες.Όπως έλεγε και ο ίδιος:
''Φίλος μου είναι ο Πλάτωνας,φίλος είναι και ο Αριστοτέλης,αλλά ο μεγαλύτερος φίλος μου από όλους είναι η αλήθεια.''
Ο Ισαάκ Νεύτωνας |
Η γνώση που είχε ο Νεύτωνας των αρχαίων ελληνικών προφάνως ήταν προχωρημένη,γεγονός που μαρτυρούν και πολλές από τις αρχαιοελληνικές σημειώσεις του.Είναι γραμμένες στη μικρογράμματη ελληνική γραφή και χρησιμοποιούνται τόνοι και πνεύματα.
Ο Νεύτωνας,ως πολύ μορφωμένος και έξυπνος επιστήμονας που ήταν εκτός από τα ελληνικά και τα αγγλικά βέβαια ,κρατούσε σημειώσεις και στα λατινικά
Τα ψηφιοποιημένα βιβλία του Νεύτωνα μπορείτε να τα δείτε εδώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου