Γίνεται πιο ευφυής μια κοινωνία όταν παίρνουν περισσότεροι απολυτήριο λυκείου;
Γίνεται τουλάχιστον καλύτερη;
Σε ποιον θα μπορούσατε να παραχωρήσετε τη μόρφωσή σας;
Τι σημαίνει μόρφωση για σας; (διαγράψτε ό,τι δεν ισχύει)
α) Ημερομηνίες μαχών.
β) Ράφια γεμάτα βιβλία.
γ) Γνώμη για τα πάντα.
δ) Να πηγαίνεις στην όπερα και σε συναυλίες κλασικής μουσικής.
ε) Αποφθέγματα μεγάλων ανδρών.
στ) Το να βλέπει κανείς σχέσεις εκεί πού δεν υπάρχουν.
ζ) Να έχεις διάφορους νεκρούς ως πρότυπα.
η) Η αδυναμία να σχηματίζεις μικρές φράσεις.
θ) Ξένες λέξεις.
ι) Πεσιμισμός χωρίς πραγματικό λόγο.
ια) Απαγγελία από στήθους ποιημάτων του Χέλντερλιν.
ιβ) Το να βλέπει κανείς βραδινά τοκ σόου για να τον πάρει ο ύπνος.
ιγ) Μια κυκλική κοσμοθεωρία, ότι όλα δηλαδή επανέρχονται.
ιδ) Το να πιστεύει κανείς ότι ξέρει τι είναι το σωστό.
ιε) Το να αμφισβητεί τα πάντα.
ιστ) Το να αμφισβητεί τον εαυτό του.
ιζ) Αδεξιότητα στις χειρωνακτικές εργασίες.
ιη) Το να μη διαβάζει τις αθλητικές σελίδες της εφημερίδας.
ιθ) Η πολυτέλεια ασήμαντων ιδεών.
κ) Διπλή ημιμάθεια.
κα) Το να απαντά σ’ όλες τις ερωτήσεις με: «και ετούτο – και εκείνο».
κβ) Συνείδηση της προσωπικής ασημαντότητας.
Αν τίποτα απ’ όλα αυτά δεν είναι μόρφωση, τι είναι;
Θα θέλατε να διαθέτετε περισσότερη μόρφωση ή θα ξεφορτωνόσασταν ευχαρίστως κάμποση;
Θα ήταν ο κόσμος καλύτερος αν ήταν όλοι μορφωμένοι; Ή μήπως κερδίζει μια κοινωνία από το γεγονός ότι υπάρχουν ακόμα αμόρφωτοι – για να κάνουν απλές εργασίες, για παράδειγμα, που δεν μπορούν να αυτοματοποιηθούν προς το παρόν;
Καταλαβαίνετε από τη μάρκα αυτοκινήτου αν ο οδηγός είναι μορφωμένος η όχι;
Σε ποιον αιώνα έζησαν οι δεινόσαυροι;
Εξετάζοντας τα φιλοσοφικά επιτεύγματα των τελευταίων εκατό ετών, εξακολουθεί να χρειάζεται η κοινωνία φιλοσόφους; Σε περίπτωση που απαντήσετε όχι, επιτρέπεται να εγκαταλείψουμε εντελώς τον όρο «φιλοσοφία» στα χέρια των τμημάτων μάρκετινγκ και των προπονητών ποδοσφαίρου;
Πώς εκδηλώνεται η μόρφωση στον πόλεμο;
Ποια πράγματα θα καταλαβαίνατε ευκολότερα αν δεν σας τα είχε εξηγήσει κάποιος;
Πώς μαθαίνει κανείς τη λήθη;
Γίνεται τουλάχιστον καλύτερη;
Σε ποιον θα μπορούσατε να παραχωρήσετε τη μόρφωσή σας;
Τι σημαίνει μόρφωση για σας; (διαγράψτε ό,τι δεν ισχύει)
α) Ημερομηνίες μαχών.
β) Ράφια γεμάτα βιβλία.
γ) Γνώμη για τα πάντα.
δ) Να πηγαίνεις στην όπερα και σε συναυλίες κλασικής μουσικής.
ε) Αποφθέγματα μεγάλων ανδρών.
στ) Το να βλέπει κανείς σχέσεις εκεί πού δεν υπάρχουν.
ζ) Να έχεις διάφορους νεκρούς ως πρότυπα.
η) Η αδυναμία να σχηματίζεις μικρές φράσεις.
θ) Ξένες λέξεις.
ι) Πεσιμισμός χωρίς πραγματικό λόγο.
ια) Απαγγελία από στήθους ποιημάτων του Χέλντερλιν.
ιβ) Το να βλέπει κανείς βραδινά τοκ σόου για να τον πάρει ο ύπνος.
ιγ) Μια κυκλική κοσμοθεωρία, ότι όλα δηλαδή επανέρχονται.
ιδ) Το να πιστεύει κανείς ότι ξέρει τι είναι το σωστό.
ιε) Το να αμφισβητεί τα πάντα.
ιστ) Το να αμφισβητεί τον εαυτό του.
ιζ) Αδεξιότητα στις χειρωνακτικές εργασίες.
ιη) Το να μη διαβάζει τις αθλητικές σελίδες της εφημερίδας.
ιθ) Η πολυτέλεια ασήμαντων ιδεών.
κ) Διπλή ημιμάθεια.
κα) Το να απαντά σ’ όλες τις ερωτήσεις με: «και ετούτο – και εκείνο».
κβ) Συνείδηση της προσωπικής ασημαντότητας.
Αν τίποτα απ’ όλα αυτά δεν είναι μόρφωση, τι είναι;
Θα θέλατε να διαθέτετε περισσότερη μόρφωση ή θα ξεφορτωνόσασταν ευχαρίστως κάμποση;
Θα ήταν ο κόσμος καλύτερος αν ήταν όλοι μορφωμένοι; Ή μήπως κερδίζει μια κοινωνία από το γεγονός ότι υπάρχουν ακόμα αμόρφωτοι – για να κάνουν απλές εργασίες, για παράδειγμα, που δεν μπορούν να αυτοματοποιηθούν προς το παρόν;
Καταλαβαίνετε από τη μάρκα αυτοκινήτου αν ο οδηγός είναι μορφωμένος η όχι;
Σε ποιον αιώνα έζησαν οι δεινόσαυροι;
Εξετάζοντας τα φιλοσοφικά επιτεύγματα των τελευταίων εκατό ετών, εξακολουθεί να χρειάζεται η κοινωνία φιλοσόφους; Σε περίπτωση που απαντήσετε όχι, επιτρέπεται να εγκαταλείψουμε εντελώς τον όρο «φιλοσοφία» στα χέρια των τμημάτων μάρκετινγκ και των προπονητών ποδοσφαίρου;
Πώς εκδηλώνεται η μόρφωση στον πόλεμο;
Ποια πράγματα θα καταλαβαίνατε ευκολότερα αν δεν σας τα είχε εξηγήσει κάποιος;
Πώς μαθαίνει κανείς τη λήθη;
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου