Άνδρες και γυναίκες αντιμετωπίζουν το σώμα τους ως αντικείμενο, ως ένα προϊόν που πρέπει να μορφοποιούν και να ανανεώνουν κατά καιρούς για να αρέσει στους άλλους και να ταιριάζει στα πρότυπα της εποχής.
Το σώμα ως αντικείμενο
Το ίδιο ισχύει και για τις γενικότερες επιλογές στην εμφάνιση και τη διατροφή τόσο των ανδρών, όσο και των γυναικών. Όταν οι καμπύλες θεωρούνται σέξι, όλες οι γυναίκες ψάχνουν τρόπους να τις αποκτήσουν, ενώ όταν οι στιβαροί άνδρες είναι «στη μόδα», τρέχουν χιλιόμετρα σε διαδρόμους γυμναστηρίων. Η φράση-κλειδί εδώ είναι η εξής: «στη μόδα». Πώς είναι δυνατό να καθορίζουμε με τί θα μοιάζουμε; Τα πρότυπα της μόδας αλλάζουν διαρκώς − αυτό συνεπάγεται ότι θα αλλάζουμε και το σώμα μας ανάλογα με το νέο τεύχος του τάδε περιοδικού; Οφείλουμε να κατανοήσουμε πως το σώμα μας δεν είναι ένα αντικείμενο προς πώληση, αλλά κάτι που χρειάζεται την αγάπη και τη φροντίδα μας. Ας φροντίσουμε να είμαστε υγιείς καινα αρέσουμε πρώτα από όλα σε εμάς τους ίδιους και ας παραμερίσουμε τα πρότυπα ομορφιάς…
Αλλαγές για το φαίνεσθαι, όχι για τις ανάγκες μας
Όταν δοκιμάζουμε δίαιτες, συμπληρώματα, προγράμματα γυμναστικής με στόχο να αποκτήσουμε κάτι που είναι πολύ δημοφιλές σε μια δεδομένη περίοδο, τα κίνητρά μας είναι λάθος. Επιθυμούμε να αποκτήσουμε κάτι, χωρίς να γνωρίζουμε εάν το σώμα μας το αντέχει και εάν όντως μας χρειάζεται και πάλι αντιμετωπίζουμε το σώμα μας ως αντικείμενο.
Για παράδειγμα, μια γυναίκα που ο σωματότυπός της είναι αυτός του μήλου, δε θα μπορέσει να αποκτήσει μέση-δαχτυλίδι. Πρόκειται για ένα πραγματικό γεγονός. Η εν λόγω κυρία, όμως, εάν είναι πεπεισμένη ότι αυτό θέλει και ότι αυτό είναι που θα την κάνει επιθυμητή, θα προσπαθήσει τα πάντα για να πετύχει το στόχο της. Μπορεί να αποκτήσει διατροφικές διαταραχές και να κάνει κακό στην υγεία της (σωματική και ψυχική), αλλά θα προσπαθήσει. Τα κίνητρά της πηγάζουν από την ιδανική εμφάνιση, όπως αυτή περιγράφεται από τα media, όχι από τις σωματικές της ανάγκες. Το αποτέλεσμα θα είναι να μην απολαμβάνει τη νέα της διατροφή ή τη γυμναστική και να είναι γεμάτη αρνητικά συναισθήματα. Θα μπορούσε να τρέφεται και να αθλείται ανάλογα με αυτό που το σώμα και ο γυμναστής της τη συμβουλεύουν, ώστε να είναι υγιής και να διατηρεί μια καλή εμφάνιση. Τότε θα ένιωθε όμορφα και θα επέλεγε το στυλ που θα της ταίριαζε, ενώ η αυτοπεποίθησή της θα ήταν στα ύψη: θα ένιωθε καλά με τον εαυτό της.
Η αυτοπεποίθηση «πουλάει»
Η αυτοπεποίθηση θεωρείται διεγερτικό. Μια γυναίκα υποτίθεται ότι πρέπει να είναι γεμάτη αυτοπεποίθηση για να ελκύει τους άλλους, ενώ οι άνδρες χωρίς αυτοπεποίθηση θεωρούνται τουλάχιστον αποτυχημένοι. Οι απόψεις τέτοιου είδους και θεωρούν τους ανθρώπους ως προϊόντα προς κατανάλωση και μας κάνουν να επιλέγουμε τη διατροφή, τα χόμπι, το στυλ μας, ώστε να γίνουμε επιθυμητοί και όχι για να εκφραστούμε. Τελικά, καταλήγουμε να κρίνουμε την παραμικρή λεπτομέρεια πάνω μας και να ζούμε για τους άλλους. Η αυτοπεποίθηση πρέπει να είναι στόχος, όμως όχι γιατί «πουλάει», αλλά γιατί έτσι αισθανόμαστε όμορφα, είμαστε υγιείς, περνάμε ευχάριστα και έχουμε μια καλή ποιότητα ζωής και θετική διάθεση!
Το σώμα ως αντικείμενο
Το ίδιο ισχύει και για τις γενικότερες επιλογές στην εμφάνιση και τη διατροφή τόσο των ανδρών, όσο και των γυναικών. Όταν οι καμπύλες θεωρούνται σέξι, όλες οι γυναίκες ψάχνουν τρόπους να τις αποκτήσουν, ενώ όταν οι στιβαροί άνδρες είναι «στη μόδα», τρέχουν χιλιόμετρα σε διαδρόμους γυμναστηρίων. Η φράση-κλειδί εδώ είναι η εξής: «στη μόδα». Πώς είναι δυνατό να καθορίζουμε με τί θα μοιάζουμε; Τα πρότυπα της μόδας αλλάζουν διαρκώς − αυτό συνεπάγεται ότι θα αλλάζουμε και το σώμα μας ανάλογα με το νέο τεύχος του τάδε περιοδικού; Οφείλουμε να κατανοήσουμε πως το σώμα μας δεν είναι ένα αντικείμενο προς πώληση, αλλά κάτι που χρειάζεται την αγάπη και τη φροντίδα μας. Ας φροντίσουμε να είμαστε υγιείς καινα αρέσουμε πρώτα από όλα σε εμάς τους ίδιους και ας παραμερίσουμε τα πρότυπα ομορφιάς…
Αλλαγές για το φαίνεσθαι, όχι για τις ανάγκες μας
Όταν δοκιμάζουμε δίαιτες, συμπληρώματα, προγράμματα γυμναστικής με στόχο να αποκτήσουμε κάτι που είναι πολύ δημοφιλές σε μια δεδομένη περίοδο, τα κίνητρά μας είναι λάθος. Επιθυμούμε να αποκτήσουμε κάτι, χωρίς να γνωρίζουμε εάν το σώμα μας το αντέχει και εάν όντως μας χρειάζεται και πάλι αντιμετωπίζουμε το σώμα μας ως αντικείμενο.
Για παράδειγμα, μια γυναίκα που ο σωματότυπός της είναι αυτός του μήλου, δε θα μπορέσει να αποκτήσει μέση-δαχτυλίδι. Πρόκειται για ένα πραγματικό γεγονός. Η εν λόγω κυρία, όμως, εάν είναι πεπεισμένη ότι αυτό θέλει και ότι αυτό είναι που θα την κάνει επιθυμητή, θα προσπαθήσει τα πάντα για να πετύχει το στόχο της. Μπορεί να αποκτήσει διατροφικές διαταραχές και να κάνει κακό στην υγεία της (σωματική και ψυχική), αλλά θα προσπαθήσει. Τα κίνητρά της πηγάζουν από την ιδανική εμφάνιση, όπως αυτή περιγράφεται από τα media, όχι από τις σωματικές της ανάγκες. Το αποτέλεσμα θα είναι να μην απολαμβάνει τη νέα της διατροφή ή τη γυμναστική και να είναι γεμάτη αρνητικά συναισθήματα. Θα μπορούσε να τρέφεται και να αθλείται ανάλογα με αυτό που το σώμα και ο γυμναστής της τη συμβουλεύουν, ώστε να είναι υγιής και να διατηρεί μια καλή εμφάνιση. Τότε θα ένιωθε όμορφα και θα επέλεγε το στυλ που θα της ταίριαζε, ενώ η αυτοπεποίθησή της θα ήταν στα ύψη: θα ένιωθε καλά με τον εαυτό της.
Η αυτοπεποίθηση «πουλάει»
Η αυτοπεποίθηση θεωρείται διεγερτικό. Μια γυναίκα υποτίθεται ότι πρέπει να είναι γεμάτη αυτοπεποίθηση για να ελκύει τους άλλους, ενώ οι άνδρες χωρίς αυτοπεποίθηση θεωρούνται τουλάχιστον αποτυχημένοι. Οι απόψεις τέτοιου είδους και θεωρούν τους ανθρώπους ως προϊόντα προς κατανάλωση και μας κάνουν να επιλέγουμε τη διατροφή, τα χόμπι, το στυλ μας, ώστε να γίνουμε επιθυμητοί και όχι για να εκφραστούμε. Τελικά, καταλήγουμε να κρίνουμε την παραμικρή λεπτομέρεια πάνω μας και να ζούμε για τους άλλους. Η αυτοπεποίθηση πρέπει να είναι στόχος, όμως όχι γιατί «πουλάει», αλλά γιατί έτσι αισθανόμαστε όμορφα, είμαστε υγιείς, περνάμε ευχάριστα και έχουμε μια καλή ποιότητα ζωής και θετική διάθεση!
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου