Σάββατο 5 Οκτωβρίου 2019

Πριν επενδύσεις στο Εμείς, επένδυσε στο Εγώ

Όταν χρησιμοποιείς τη λέξη εγώ, τί πραγματικά εννοείς; Τί κρύβει μέσα της αυτή η πολυδιάστατη και πολυσύνθετη έννοια; Η απάντηση στην φράση "Μίλησε μου για σένα" έχει μέσα της, την υποκειμενική έννοια του Εγώ του κάθε ανθρώπου, η οποία όσο κι αν φαίνεται να μοιάζει ή να διαφέρει με το Εγώ κάποιου άλλου, στην πραγματικότητα, κρύβει έναν διαφορετικό και μοναδικό κόσμο.

Ένα κόσμο, ο οποίος, δομείται από όλα εκείνα τα ασυνείδητα και συνειδητά στοιχεία που διαπλέκουν τα βιώματα και τις εμπειρίες του καθενός.


Είσαι μοναδικός, δεν υπάρχει κανείς άλλος στον κόσμο σαν εσένα


Η φράση "Είσαι μοναδικός, δεν υπάρχει κανείς άλλος στον κόσμο σαν εσένα", αν και κοινότοπη και γραφική έχει μέσα της μία μεγάλη δόση αλήθειας και ρεαλισμού. Ας υποθέσουμε ότι βρισκόμαστε στο προαύλιο ενός δημοτικού σχολείου, όπου ένα τμήμα έχει γυμναστική και ο γυμναστής ζητάει από τα παιδιά να τρέξουν μέχρι την πόρτα. Όλα τα παιδιά θα κάνουν ακριβώς το ίδιο πράγμα, το οποίο τους έχει ζητηθεί, με πολύ διαφορετικό, όμως, τρόπο. Κάποιος θα φτάσει πιο γρήγορα στην πόρτα, κάποιος άλλος πιο αργά, κάποιος πετώντας τα χέρια δεξιά και αριστερά χωρίς να μπορεί να τα οριοθετήσει, κάποιος με χαμόγελο, κάποιος άλλος με έκφραση πανικού και κάποιος άλλος μιλώντας ή φωνάζοντας.

Όλες αυτές οι διαφορετικές τεχνικές συνθέτουν ένα προσωπικό Εγώ το οποίο ξεδιπλώνεται για να πετύχει έναν κοινό στόχο και να ικανοποιήσει το Εμείς. Μία έννοια σάφως κατασκευασμένη αλλά ταυτόχρονα απόλυτα ανεξάρτητη, όσον αφορά το συναίσθημα και την ευθύνη που γεννά η ένταξη κάποιου στο Εμείς.

Η σύνθεση του Εμείς σε σχέση με τα Εγώ


Ένα Εμείς, η σύνθεση του οποίου, εξαρτάται από τα Εγώ που περιλαμβάνει. Που έχει στόχο την υλοποίηση της από κοινού επιθυμίας του Εγώ του, την κάλυψη πρακτικών, συναισθηματικών αναγκών και την κάλυψη της ανάγκης του ανήκειν και της αποδοχής. Εκεί είναι, λοιπόν, που κρίνονται όλα!

Έχεις, εσύ ο ίδιος, πριν επενδύσεις σε ένα σταθερό Εμείς, επενδύσει αληθινά και απενοχοποιημένα στο Εγώ σου;

Έχεις μάθει να θέτεις τα όρια σου εκεί που νιώθεις ότι το Εγώ σου δεν έχει θέση, χωρίς να φοβάσαι ότι αυτό θα σου στερήσει ένα Εμείς;

Ίσως τελικά να μην ανήκεις στο σωστό Εμείς για επένδυση και αλληλεπίδραση αν το Εγώ σου δε δομεί ισάξια με τα άλλα Εγώ και σύμφωνα με τις προσδοκίες και τα κίνητρά σου, τον κορμό του Εμείς. Ίσως οι απαιτήσεις που έχεις από το Εμείς, στο οποίο νομίζεις ότι ανήκεις, να είναι οι απαιτήσεις που έχεις από εσένα τον ίδιο, αλλά φοβάσαι ή αρνείσαι πεισματικά να σου ζητήσεις. Τότε είναι που αναρωτιέσαι και ψάχνεις να βρεις αν στον κόσμο υπάρχει αυτό που λέμε ταίριασμα, αυτό που λέμε ομάδα, αυτό που λέμε κοινή πορεία. Πώς, όμως, να δεις την απάντηση αν το βλέμμα σου δεν κοιτάει βαθύτερα από την επιφάνεια;

Η ανάγκη να επενδύσεις στο Εγώ


Για να συμβεί, όμως, αυτό το σωστό κούμπωμα του Εμείς, χρειάζεται αρχικά, να έχεις ξεκαθαρίσει την δομή του Εγώ σου με τις αδυναμίες του, τα ελαττώματα του, αλλά και όλα όσα συνθέτουν την λάμψη του. Χρειάζεται, πρώτα, να έχεις επενδύσει σε κάποιον, ο οποίος είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την ύπαρξη σου, δεν μπορείς να τον αποφύγεις και συχνά σε απογοητεύει ή σε κάνει περήφανο. Με τον εαυτό σου! Το δικό σου Εγώ!

Πόσες φορές έχεις επιλέξει να μείνεις μόνος να ακούσεις μουσική και να χορέψεις; Πόσες φορές έχεις μαγειρέψει το αγαπημένο σου φαγητό μόνος και το έχεις απολαύσει μόνος; Πόσες φορές έχεις κάτσει μόνος να οργανώσεις τους στόχους και την καθημερινότητα σου; Πόσο, δηλαδή, έχεις επενδύσει σε εσένα και σε έχεις καταστήσει ένα δυνατό και αυτόνομο άτομο που, όταν μένει μόνο, δεν τρομάζει να αφεθεί για λίγο στα άδυτα της μοναξιάς;

Όταν αυτή η επένδυση έχει αποτύχει και εσύ πας να την καλύψεις με μία υπερ-επένδυση σε ένα Εμείς, ξεχνάς ότι αν η προσπάθεια αυτή αντιμετωπίσει κάποιες δυσκολίες δεν θα έχεις τα θεμέλια για να την ξαναχτίσεις, χάνοντας, έτσι, κάθε πλευρά της λάμψης και του Εγώ σου.

Συμπέρασμα: Ένα δυνατό και δουλεμένο Εγώ (με οτιδήποτε αρνητικό το πλαισιώνει, αρκεί να δέχομαι να αναγνωρίσω τις αδυναμίες μου) δημιουργεί και ένα σταθερό και αγέρωχο Εμείς. Όπως επίσης, ένα σωστά δομημένο Εμείς τροφοδοτεί με τις απαραίτητες, καθοριστικές και πέρα για πέρα αναγκαίες στιγμές, δομές και συναισθήματα το κοινωνικό Εγώ!

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου