Τετάρτη 6 Ιουνίου 2018

Αν όλοι φορούν μία ψεύτικη μάσκα, ποια είναι η δική σου;

Πώς θα καταλάβουμε ποιος είναι πραγματικά ο άλλος που αντικρίζουμε απέναντί μας, όταν όλοι φορούν μια μάσκα;

Το πρώτο που είναι καλό να κάνουμε αν πιστεύουμε κάτι τέτοιο είναι να στρέψουμε την ερώτηση στον εαυτό μας.

Δηλαδή να αναλύσουμε:
  • Πόσο σίγουρος/η είμαι για το ότι κι εγώ δεν φοράω μάσκα;
  • Πόσο σίγουρος/η είμαι ότι είμαι ευθύς και ειλικρινής με τους άλλους;
  • Είμαι καχύποπτος/η;
  • Περιμένω πάντα κακή συμπεριφορά από τους άλλους;
  • Εγώ τι πραγματικά σκέφτομαι για τον άλλο; Ότι έχει πάντα αρνητικά κίνητρα; Ότι έχει σκοπό να κερδίσει κάτι από μένα;
  • Μήπως στη συμπεριφορά των άλλων προβάλω τις δικές μου προθέσεις που δεν το συνειδητοποιώ;
  • Με τη λέξη μάσκα τι ακριβώς εννοώ;
  • Θεωρώ ότι ο κόσμος είναι γεμάτος ανθρώπους ψεύτες, υποκριτές και μόνο εγώ είμαι καλός/η;
  • Εκτιμώ τον εαυτό μου; Τον αγαπάω και τον αποδέχομαι; Αναγνωρίζω ότι έχω και αρνητικές πλευρές;
Αν πιστεύουμε ότι όλοι φορούν μια μάσκα, φερόμαστε με τέτοιο τρόπο στους άλλους σαν να περιμένουμε αυτή ακριβώς την συμπεριφορά εκ μέρους τους και όταν αυτή έρχεται λέμε στον εαυτό μας, πόσο δίκιο είχαμε. Αυτή η «αυτοεκπληρούμενη προφητεία» μας κάνει να φερόμαστε καχύποπτα, αμυντικά, να θεωρούμε ότι μοναδικός σκοπός των άλλων είναι να μας βλάψουν, να μας υποτιμήσουν…

Όταν στην αλληλεπίδρασή μας με τους γύρω θεωρούμε ότι όλοι φορούν μια ψεύτικη μάσκα, αυτόματα στερούμε κι από εμάς τη δυνατότητα να είμαστε ο εαυτός μας. Όταν λοιπόν δεν είμαστε ο εαυτός μας, δεν φοράμε κι εμείς μια μάσκα; Αφού κι εμείς φοράμε, γιατί το παρατηρούμε μόνο τους άλλους κι όχι και εμάς;

Οι άνθρωποι έχουν μέσα τους πολλές ιδιότητες, πολλά στοιχεία, διαφορετικά μεταξύ τους… Όλοι μας έχουμε μέσα και το καλό και το κακό και το φως και το σκοτάδι. Αυτό που μας χαρακτηρίζει είναι το στοιχείο που κυριαρχεί και φαίνεται στους άλλους.

Όταν κατηγορούμε τους άλλους χρησιμοποιούμε τους ψυχολογικούς μηχανισμούς της «άρνησης» και της «προβολής» δηλαδή εμείς είμαστε απόλυτα καλοί και καθόλου κακοί (άρνηση της κακής μας πλευράς) και προβάλλουμε στους άλλους το αρνητικό που δεν μπορούμε να δεχτούμε για μας και γίνονται απόλυτα κακοί εκείνοι…

Αν ξεκινήσουμε τη σχέση με τους άλλους θεωρώντας κανόνα το ότι φορούν μάσκα, δεν θα καταφέρουμε να τους γνωρίσουμε πραγματικά, ούτε αυτοί εμάς. Ας κάνουμε την αυτοπαρατήρηση και την αυτοκριτική μας λοιπόν πριν καταλήξουμε σε γενικεύσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου