Παρασκευή 25 Μαΐου 2018

ΑΙΣΧΥΛΟΣ - Ἀγαμέμνων (1072-1089)

ΚΑΣΣΑΝΔΡΑ
ὀτοτοτοτοῖ πόποι δᾶ. [στρ. α]
ὦπολλον ὦπολλον.
ΧΟ. τί ταῦτ᾽ ἀνωτότυξας ἀμφὶ Λοξίου;
1075 οὐ γὰρ τοιοῦτος ὥστε θρηνητοῦ τυχεῖν.

ΚΑ. ὀτοτοτοτοῖ πόποι δᾶ. [ἀντ. α]
ὦπολλον ὦπολλον.
ΧΟ. ἥδ᾽ αὖτε δυσφημοῦσα τὸν θεὸν καλεῖ
οὐδὲν προσήκοντ᾽ ἐν γόοις παραστατεῖν.

ΚΑ. Ἄπολλον· Ἄπολλον· [στρ. β] 1080
ἀγυιᾶτ᾽, ἀπόλλων ἐμός.
ἀπώλεσας γὰρ οὐ μόλις τὸ δεύτερον.
ΧΟ. χρήσειν ἔοικεν ἀμφὶ τῶν αὑτῆς κακῶν.
μένει τὸ θεῖον δουλίᾳ περ ἐν φρενί.

ΚΑ. Ἄπολλον· Ἄπολλον· [ἀντ. β] 1085
ἀγυιᾶτ᾽, ἀπόλλων ἐμός.
ἆ ποῖ ποτ᾽ ἤγαγές με; πρὸς ποίαν στέγην;
ΧΟ. πρὸς τὴν Ἀτρειδῶν· εἰ σὺ μὴ τόδ᾽ ἐννοεῖς,
ἐγὼ λέγω σοι· καὶ τάδ᾽ οὐκ ἐρεῖς ψύθη.

***
ΚΑΣΣΑΝΤΡΑ
Συμφορά μου, οϊμέ συμφορά,
Απόλλων, Απόλλων!
ΧΟΡΟΣ
Τί θέλουν τάχα οι θρήνοι αυτοί για το Λοξία;
δεν είναι τέτοιος να του πρέπουν μοιρολόγια.

ΚΑΣΣΑΝΤΡΑ
Συμφορά μου, οϊμέ συμφορά μου,
Απόλλων, Απόλλων!
ΧΟΡΟΣ
Πάλι με στόμα βλάστημο το θεό φωνάζει,
που σε γόους να παραστέκει δεν του πρέπει.

ΚΑΣΣΑΝΤΡΑ
1080 Απόλλων,
Απόλλων οδηγέ κι η απώλειά μου,
δεύτερη αυτή φορά και για καλά με χάνεις!
ΧΟΡΟΣ
Για τα δικά της πάθη, λέω, θα προφητέψει·
μένει το θείο το χάρισμα και στη σκλαβιά της.

ΚΑΣΣΑΝΤΡΑ
Απόλλων,
Απόλλων οδηγέ κι η απώλειά μου,
α, τάχα πού μ᾽ οδήγησες; και σε ποιά στέγη;
ΧΟΡΟΣ
Στων Ατρειδών τη στέγη· κι αν δεν το ᾽χεις νιώσει,
νά που σου λέω· και ψέμα δε θα πεις πως σου είπα.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου