Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2016

Επιλέγοντας το Κατάλληλο Βιβλίο

Επιλέγοντας το Κατάλληλο Βιβλίο«Πολλοί άνθρωποι άλλαξαν τη ζωή τους μετά το διάβασμα ενός βιβλίου». Henry David Thoreau.

«Ο κόσμος, κατά τον Mallarme, υπάρχει μόνο και μόνο για ένα βιβλίο. Κατά τον Bloy, είμαστε εδάφια, λόγια ή γράμματα ενός βιβλίου μαγικού, και το αέναο αυτό βιβλίο είναι το μόνο πράγμα που υπάρχει στον κόσμο, για την ακρίβεια, είναι ο κόσμος» Χόρχε Λουίς Μπόρχες

«Δεν μπορείς να λύσεις ένα πρόβλη­μα έχοντας το ίδιο μυαλό με αυτό που είχες όταν το δημιούρ­γησες».
«Το μυστικό στην επίλυση των παιχνιδιών, προβλημάτων, γρίφων, επίτευξης στόχων κλπ. είναι να τα αντιμετωπίζεις με καθαρό μυαλό, με καθαρή σκέψη και για να έχεις καθαρό μυαλό χρειάζεται να σταματήσεις να σκέφτεσαι.» Ηω Αναγνώστου

Η εφεύρεση της τυπογραφίας απελευθέρωσε την ανθρω­πότητα περισσότερο από οποιονδήποτε πόλεμο ή την σκλάβωσε πιο εύκολα από κάθε πόλεμο; Τα βιβλία α­ποτελούν τη λεωφόρο διαφυγής για κάθε άνθρωπο που θέλει να αποδεσμευτεί από τους...

Ο καλύτερος τρόπος για να «καθαρίσεις» το μυαλό είναι να διαβάζεις τα κατάλληλα βιβλία που βελτιώνουν τον τρόπο της σκέψης. Να τα διαβάζεις κάθε μέρα και να τα έχεις σημείο αναφοράς για καθημερινή πράξη και εφαρμογή των γραφόμενων τους. Η εφεύρεση της τυπογραφίας (Ελληνική εφεύρεση) απελευθέρωσε την ανθρω­πότητα περισσότερο από οποιονδήποτε πόλεμο ή την σκλάβωσε πιο εύκολα από κάθε πόλεμο; Τα βιβλία α­ποτελούν τη λεωφόρο διαφυγής για κάθε άνθρωπο που θέλει να αποδεσμευτεί από τους υφιστάμενους περιορισμούς του, από τις επίκτητες εμφυτεύεις του και τις τεχνητές πεποιθήσεις του. Γι’ αυτό και κάθε πολιτικό καθεστώς που επιδιώκει να περιορίσει τις ελευθερίες του λαού, ξεκινάει από την απαγόρευση κά­ποιων βιβλίων και το κάψιμο τους.
«Εάν θέλεις να περιορίσεις τις φιλοδοξίες ενός ανθρώπου, αρνήσου του την πρόσβαση σε υλικό που τροφοδοτεί αυτές τις φιλοδοξίες.»

Γι’ αυτό λέμε πως είναι ένα εργαλείο πολεμικής το διάβασμα, αλλά μόνον το διάβασμα των κατάλληλων βιβλίων. Πως θα τα εντοπίσεις αυτά τα κατάλληλα βιβλία; Λέγοντας κατάλληλα βιβλία εννοώ, κατάλληλα βιβλία ως προς τον ΣΚΟΠΟ σου -και να υποθέσω πως έχεις ένα Σκοπό στην ζωή σου, χώρια από τους στόχους και τους επιμέρους σκοπούς σου. Μέσω του γραπτού λόγου προσεγγίζουμε τα σπουδαία μυαλά που έζησαν πριν από μας (θυμάσαι πως ο χρόνος δεν είναι γραμμικός αλλά φρακταλικός, που σημαίνει πως αυτά τα σπουδαία μυαλά είναι ΤΩΡΑ, ΕΔΩ) και ταυτόχρονα προσεγγί­ζουμε όσα έμαθαν, όσα ανακάλυψαν και τον τρόπο που μπο­ρούμε να ωφεληθούμε στον παρόντα χρόνο, από αυτά. Δεν έχουμε την πολυτέλεια, να μάθου­με τα πάντα μέσα από τα λάθη μας, ούτε και είναι πάντα ευχάριστο αυτό. Οι συγγραφείς, μας δίνουν την ευκαιρία να μάθουμε από τα δικά τους λάθη, (κάποια τους στοίχισαν την ζωή τους ή την ελευθερία τους) τις δικές τους έρευνες, την δική τους επίπονη μελέτη και να έχουμε πρόσβαση στην πηγή απ όπου αυτοί άντλησαν την γνώση και την μετέτρεψαν σε σοφία.

Πως να διαλέξεις το κατάλληλο βιβλίο
Ας πάρουμε μια ρήση ενός τέτοιου σοφού νου: «Χρησιμοποιήστε το χρόνο σας για να βελτιώσετε τον εαυτό σας μέσα από τα γραπτά των άλλων, έτσι ώστε να αποκτήσετε εύκολα αυτά για τα οποία οι άλλοι μόχθησαν σκληρά». Η ανάγνωση σπουδαίων βιβλίων θα σας προμηθεύσει τα καύσιμα που χρειάζεστε για να τα βγάλετε πέρα με τους αντίθετους ανέμους που πνέουν ανάμεσα σε σας και την επιτυχία, με προορισμό τους στόχους και την επίτευξη του Σκοπού σας. Να υποθέσω (επαναλαμβάνω) πως έχετε ήδη έναν ΞΕΚΑΘΑΡΟ και ΓΡΑΠΤΟ, Σ Κ Ο Π Ο ζωής !
Πρόσφατα ήμουν σε ένα κατάστημα και άκουσα άθελά μου μια θυμωμένη πελάτισσα να εκφράζει στο διευθυντή, με έντονο τρόπο, την δυσαρέσκεια της. Δεν ήταν αβάσιμα τα παράπονά της. Είχε αγοράσει μια δωροκάρτα για το αφεντικό στην δουλειά της και ήρθε σε δύ­σκολη θέση όταν το αφεντικό, της επέστρεψε την κάρτα λέγο­ντας της με απογοήτευση, ότι δεν λειτουργεί. Προφανώς κάτι είχε πάει στραβά στη διαδικασία της ενεργοποίησης. Δεν μπορούσα να κατηγορήσω την κυρία για το θυμό της.
Αυτό που προοριζόταν να χαρίσει χαρά σε κάποιον άλλο, έγινε πηγή αμηχανίας και άλλο ένα πρόβλημα που επιζητούσε τη λύση του. Για την πελάτισσα το πρόβλημα είχε πάρει διαστάσεις ε­θνικής καταστροφής, ενώ ο διευθυντής του καταστήματος προσπαθούσε ευγενικά να την ηρεμήσει, όποτε του δινόταν η ευκαιρία να μιλήσει. Επέδειξε τεράστια ψυχραιμία στο χειρι­σμό της λεπτής αυτής κατάστασης. Οι πελάτες και το προσω­πικό τους είχαν περικυκλώσει. Όλοι ακούγαμε τη συζήτηση. Ωστόσο, ο διευθυντής ούτε μία στιγμή δεν έδειξε να αισθάνε­ται άβολα ή να είναι τρομαγμένος από τα ξεσπάσματα της πε­λάτισσας του. Τελικά, ο άνθρωπος αυτός κατόρθωσε να εκτονώσει την κρίση χωρίς να της «χαρίσει ολόκληρο το κατάστη­μα» απλώς και μόνο για να την ηρεμήσει.
Όταν ολοκλήρωσα τα ψώνια μου, ρώτησα εάν θα μπορού­σα να μιλήσω στο διευθυντή του καταστήματος. Καθώς με πλησίαζε, αναρωτήθηκα, εάν προετοιμαζόταν, να αντιμετωπί­σει ακόμα μία πρόκληση θυμωμένου πελάτη, τίποτε στην στάση του δεν πρόδιδε … τίποτε, κι αυτό μου έκανε εντύπωση. Του συστήθηκα και τον επαίνεσα για τα χειρισμό της δύσκολης κατάστασης, που είχα παρακολουθήσει. Ομολόγησε ότι ήταν ένα αρκετά ταραχώδες πρωινό και ότι αισθανόταν αρκετά ανακουφισμένος και ευγνώμων που άκουσε και μερικά καλά λόγια.
Τον ρώτησα πώς κατάφερε να μείνει τόσο ψύχραιμος κι ευγενικός ακόμα κι όταν η πελάτισσα ήταν έτοιμη, να τον δείρει. Απάντησε: «Διάβασα ένα βιβλίο σχετικά με την «αντιμετώπιση της ουσίας των προβλημάτων». Πραγματικά άλλαξε εντελώς τον τρόπο που αντιμετωπίζω τους δύσκολους ανθρώπους και την επίλυση των δύσκολων θεμάτων». Σίγουρα, όσο κι αν κόστιζε εκείνο το βιβλίο, άξιζε πραγμα­τικά τον κόπο. Είμαι πεπεισμένος ότι στα χέρια του συγκεκρι­μένου διευθυντή, το βιβλίο εξοικονόμησε χιλιάδες δολάρια στο κατάστημα και έδωσε στον ίδιο την δυνατότητα να γίνει καλύτερος άνθρωπος και στέλεχος της επιχείρησης. Ακόμη σημαντικότερο από το διάβασμα του βιβλίου είναι πως ο διευθυντής έκανε ΠΡΑΞΗ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΣΕ.
Όχι δεν είναι ακριβά τα βιβλία στην Ελλάδα, το αντίθετο είναι πάμφθηνα και αναζητούν αναγνώστες. Άλλωστε όταν λέμε είναι ακριβό κάτι, πρέπει να προσδιορίσουμε σε σχέση με τι είναι ακριβό. Είναι αστείο να εστιάζει κάποιος στην τιμή χωρίς να γνωρίζει ΠΟΙΑ είναι η ΓΝΩΣΗ, η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ που θα πάρει από ένα βιβλίο που αγοράζει. Γι αυτό και ακούω συχνά «Πιστεύω πως το τάδε βιβλίο είναι ακριβό, 150 σελίδες και κάνει 19 ευρώ;» Τι περιέχει αυτό το βιβλίο των 150 σελίδων το γνωρίζεις; Όχι προφανώς, αλλά το κοστολογείς ακριβό, έτσι αυθαίρετα. Όπως αυθαίρετα μιλάς χωρίς την απαιτούμενη γνώση του τι λες. Το που καταλήγουν τα βιβλία που αγοράζουμε (στη βιβλιοθήκη, ή στα σκουπίδια) εξαρτάται από την διάκριση μας στην επιλογή τους και την αξία που τους προσδίδουμε, ανεξάρτητα από την τιμή τους. Βοηθά στην επιλογή τους, να σκεφτούμε πως η λογοτεχνία λέει με πολλές λέξεις τίποτα, ενώ η φιλοσοφία με λίγες λέξεις πολλά.

Κάνε το διάβασμα καθημερινή δέσμευση
Κατά τη γνώμη μου, ο όρος «πλύση εγκεφάλου» κακώς χρησι­μοποιείται για να περιγράψει τις τεχνικές ελέγχου του μυαλού που επιστρατεύουν οι θρησκευτικές και πολιτικές οργανώσεις. Προσωπικά έχω διαφορετική άποψη για την πλύση του εγκε­φάλου. Με όλα τα σκουπίδια που πρέπει να φιλτράρει ο εγκέ­φαλος μας, το σίγουρο είναι ότι χρειάζεται ένα καλό και τακτι­κό καθάρισμα. Φοράω συνεχώς τα αγαπημένα μου ρούχα. Ωστόσο, έρχεται μια μέρα που πρέπει να τα βάλω στο πλυντήριο. Από την πολλή χρήση λερώθηκαν και δείχνουν άσχη­μα. Το πλύσιμο απομακρύνει όλα τα ξένα υλικά και τους χαρίζει ξανά φρεσκάδα! Την ίδια επίδραση έχει στο μυαλό μας και η ανάγνωση βιβλίων. Ο εγκέφαλος μας βομβαρδίζεται όλη μέρα με πληροφορίες, μερικές σκόπιμα λανθασμένες.
Κάποιες από αυτές τις πληροφορίες «λερώ­νουν» τον τρόπο που σκεφτόμαστε. Η ανάγνωση θετικών εκ­παιδευτικών βιβλίων «ξεπλένει» το μυαλό μας από το λανθα­σμένο τρόπο σκέψης και τον αντικαθιστά με εποικοδομητι­κούς τρόπους. Το μυαλό, εάν δεν ανανεώνεται συνε­χώς με καινούργιες σκέψεις, είναι καταδικασμένο να παλιώνει, να φθείρεται και να χάνει την έμπνευσή του. Υπάρχουν βιβλία που βρωμίζουν τον νου και βιβλία που -λειτουργούν, σαν το πλυντήριο για τα ρούχα- το καθαρίζουν. Πως θα τα διαλέξουμε; Θα δούμε παρακάτω, πως. Αυτό που χρειάζεται να αναγνωρίσουμε άμεσα, είναι ό,τι οι σκέψεις μας σε κάποια θέματα είναι λανθασμένες, γιατί τα αποτελέσματα που παράγουν δεν είναι τα επιθυμητά. Όταν δεχτούμε αυτό, μετά πάμε, στο παρακάτω βήμα, που είναι η αλλαγή αυτού που δεν μας επιτρέπει να κάνουμε αυτό που θέλουμε.
Μέσα στο λίγο χρόνο που έμεινα μαζί με έναν φίλο, περιμένοντας το αεροπλάνο για την Αθήνα, διέγνωσα, ότι η έλλειψη ζωτικότητας, χαράς και ευεξίας από πλευράς του, οφειλόταν κατά μεγάλο μέρος στο «μουχλιασμένο» τρόπο σκέψης του. Του πρότεινα να διαβάζει επιλεγμένα βιβλία και αρνήθηκα να δεχτώ οποιαδήποτε από τις φαιδρές δικαιολογίες του. Συνέχισα προτρέποντάς τον να ανταποκριθεί στην «πρόκληση των 90 ημερών». Η ουσία της πρό­κλησης είναι να διαθέτει ΜΟΝΟ 30 λεπτά την ημέρα για να διαβάζει ένα σημαντικό, ως προς τον σκοπό του βιβλίο (ευτυχώς γι’ αυτόν, είχε διάφορους στόχους και σκοπούς στην ζωή του) και στη συνέχεια να γράφει τις εντυπώσεις του σε ένα ημερολόγιο. Κατάλαβα πως τον κέντρισε περισ­σότερο, το να αποδείξει στον εαυτό του, ότι είναι ικανός να αντι­μετωπίσει την πρόκληση παρά το ίδιο το διάβασμα και τα οφέλη που θ’ αποκόμιζε από αυτό. Ο μοναδι­κός όρος της δοκιμασίας είναι ότι πρέπει να την εφαρμόσει για 90 συνεχόμενες ημέρες. Εάν για οποιονδήποτε λόγο έχανε μία ημέρα, έπρεπε να ξαναρχίσει από την αρχή. Δέχτηκε !

Είναι η απόλυτη πρόκληση
Προτείνω αυτή την πρόκληση (90 συνεχόμενες ημέρες / 30 λεπτά διάβασμα-γράψιμο) σε όλους εσάς που με διαβάζετε αυτή την στιγμή. Όταν την έκανα στον εαυτό μου, είδα πως κάποιες μέρες έπεφτα στο κρεβάτι και συνειδητοποιούσα ότι δεν είχα τηρήσει τη δέσμευσή μου για ανάγνωση. Έτσι, σηκωνόμουν για να διαβάσω και να γράψω στο ημερολόγιο μου. Ειλικρινά, μερικές φορές αυτό που διάβαζα, δεν άξιζε καθόλου για να με κάνει να σηκω­θώ από το κρεβάτι μου! Δεν είχα ανακαλύψει ακόμη την επιλεγμένη ανάγνωση των κατάλληλων βιβλίων, αργότερα, έκανα προσάναμμα κάμποσα απ’ αυτά τα βιβλία κι έτσι απέκτησαν κι αυτά μια κάποια αξία. Άλλες φορές πάλι, αυτά που διάβαζα άλλαζαν τελείως την σκέψη, τις πεποιθήσεις, τη συμπεριφορά μου και ξενύχτησα ουκ ολίγες φορές, κι ακόμη ξενυχτώ.
Ακόμη θυμάμαι την έξαψη που μου προκαλούσαν κάποια αναγνώσματα, ειδικά όταν την επομένη μέρα τα εφάρμοζα στο πεδίο της ζωής κι έπαιρνα τα αποτελέσματα που λαχταρούσα. Η δέσμευσή μου να πε­τύχω την πρόκληση των 90 συνεχόμενων ημερών με παρακι­νούσε να διαβάζω, ανεξάρτητα από το αν κέρδιζα ή όχι κάτι από αυ­τό. Μέχρι να περάσουν οι 90 ημέρες, ανακάλυψα πως κάποια βιβλία -τα περισσότερα- δεν αξίζουν καν να αγοραστούν, κάποια -τα πολυδιαφημισμένα- είναι άξια για προσάναμμα στο τζάκι και κάποια άλλα -ειδικά από τα παλαιοβιβλιοπωλεία- είναι θείο δώρο. Ωστόσο, μέσα σε 90 ημέρες ένιωθα το μυαλό μου, τις σκέψεις, τα συναισθήματα μου ν’ αλλάζουν, όπως και το περιβάλλον μου αλλά και οι άνθρωποι που συναναστρεφόμουν.
Τελικά κατάφερα να φτάσω στο στόχο της 90ης η­μέρας. Η θετική επίδραση που έχει αυτή η καθημερινή ανά­γνωση στη ζωή μου, στις σκέψεις και στην καθημερινότητα μου είναι αναμφισβήτητη. Έτσι, αποφάσισα από τότε να ενσωματώσω την πρακτική αυτή στην ζωή μου. Συνεχίζω να αφιε­ρώνω 30 λεπτά κάθε μέρα για να διαβάζω κάτι εμψυχωτικό κι εκπαιδευτικό. Είναι η καθημερινή πλύση του δικού μου εγκεφάλου και την κάνω μόνη μου. Χωρίς αμφιβολία, η ανάγνωση μερικών σελίδων ενός Θε­τικού ως προς τον ΣΚΟΠΟ μου, κατάλληλου βιβλίου κάθε μέρα είναι αποφασιστικός παράγοντας της επιτυχίας και της ευτυχίας μου.
Μερικοί άνθρωποι εγκαταλείπουν το διάβασμα επειδή ι­σχυρίζονται ότι λίγες μέρες μετά δεν μπορούν να θυμηθούν τι διάβασαν. Μην ανησυχείς γι’ αυτό, κι εγώ δεν θυμάμαι τι έφαγα την περασμένη εβδομάδα, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι θα σταματήσω να τρώω! Το βασικό που πρέπει να θυμάσαι είναι πως, ό,τι διαβάζεις σήμερα, μένει και επηρεάζει την υπόλοιπη ζωή σου, ειδικά όταν εφαρμόζεις αυτά που διαβάζεις στην πράξη. Με τον καιρό, η έκπληξη σου μεγαλώνει βλέποντας το πόσα πολλά από αυτά που διαβάζεις, εισχωρούν μέσα στο μυαλό σου και αλλάζουν τη ζωή σου. Ανάλαβε τη δέσμευση να διαβάζεις κάθε μέρα, κάτι σχετικό ως προς την υλοποιήσει του ΣΚΟΠΟΥ σου, είναι η άσκηση του νου, όπως οι αθλητές, οι μαχητές, οι πολεμιστές, γυμνάζουν το σώμα τους έτσι γυμνάζουν και τον νου τους. Θα δανειστώ τη φράση του Ευτύχη Μπλέτσα που περιγράφει ακριβώς το πώς επενδύουμε στο τι τρεφόμαστε κυριολεκτικά και μεταφορικά. Λέει, λοιπόν, «Το φαγητό που τρως και τα βιβλία που διαβάζεις είναι επένδυση. Επένδυσε τώρα στη Διατροφική σου Ευφυΐα και κάνε δική σου τώρα τη Μαγειρική Οικονομία» Επένδυσε λοιπόν σε αυτά που διατρέφεσαι πνευματικά και κάνε σωστή Πνευματική οικονομία. (ανοίξε κι ένα λεξικό να δεις τι ακριβώς σημαίνει η λέξη οικονομία)

Το διάβασμα αυξάνει την ικανότητα εστίασης
Μερικοί άνθρωποι δεν μπορούν να εστιάσουν για πολλή ώρα κάπου την προσοχή τους, επειδή το τμήμα του εγκεφάλου που τους βοηθάει να συγκεντρώνονται έχει ατροφήσει από την έλλειψη εξάσκησης. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην εμ­φάνιση της τηλεόρασης, των υπολογιστών κι άλλων οπτικό- διεγερτικών μέσων. Οι άνθρωποι τείνουν να χάνουν το ενδια­φέρον τους για κάτι που δεν παρουσιάζεται σε μορφή που να διεγείρει την όραση. Η παιδίατρος δρ Jane Healy γράφει:
«Η έντονα οπτική φύση των ερεθισμάτων, των μέσων Μαζικής ενημέρωσης, (Προπαγάνδα της Μάζας) εμποδίζει την ανάπτυξη των γλωσσικών νευρω­νικών κυκλωμάτων του αριστερού ημισφαιρίου του εγκεφά­λου. Ένας παιδικός εγκέφαλος που δέχεται φανταχτερά οπτι­κά ερεθίσματα δεν μπορεί να συγκεντρωθεί αρκετά ώστε να ακούσει προσεκτικά τα λεκτικά ερεθίσματα. Επιπλέον, ο «νους των δύο λεπτών» γρήγορα κουράζεται όταν πρέπει να χειρι­στεί υλικό που απαιτεί επεξεργασία σε βάθος». Τα άτομα που εκπαιδεύονται στην ανάγνωση αποκτούν ένα κατεξοχήν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των μη α­ναγνωστών. Οι αναγνώστες γίνονται πιο επιτυχημένοι όχι μό­νο εξαιτίας των γνώσεων που αποκομίζουν -αν διαβάζουν τα κατάλληλα βιβλία- αλλά κι επειδή η διαδικασία της ανάγνωσης καλλιεργεί ένα σημαντικό κομμάτι της εγκεφαλικής λειτουργίας.
Ο Neil Postman, συγγραφέας του «Amusing Ourselves to Death» (Διασκεδάζοντας ως το θάνατο} τονίζει ότι: «Το διάβασμα μας μαθαίνει να σκεφτόμαστε με λογικά συνδεδεμένους τρόπους. Καλλιεργεί την παρατεταμένη διατήρηση της προσοχής. Οι αναγνώστες εξοικειώνονται με τις αφηρημένες έννοιες, τις αντικειμενικές αλήθειες και τον παρα­τεταμένο στοχασμό. Όταν αυτά αντικαθίστανται από εικόνες, όπως αυτές της τηλεόρασης (ειδικά στις διαφημίσεις) και του κινηματογράφου, υπάρχει η τάση να μειώνεται η διάρκεια της συγκέντρωσης και να αυξάνεται η συναισθηματική απόκριση σε αυτό που προβάλλεται. Όταν το άτομο εθιστεί στα ψυχα­γωγικά ερεθίσματα τέτοιου τύπου, τα επιθυμεί διαρκώς και αυτό μπορεί να παρεμποδίσει την ικανότητα απόλαυσης άλ­λων, διαφορετικού τύπου, ερεθισμάτων».
Σκέψου τι ζημιά έχουν κάνει τα δίκτυα κοινωνικής ψυχαγωγίας στο ιντερνέτ, με τα ορνιθοσκαλίσματα (γκρίκλς) αντί για την ορθή Ελληνική γραφή και την αδυναμία των χρηστών να διαβάσουν και να γράψουν, παραπάνω από 10 αράδες ή να συγκεντρωθούν και να μελετήσουν ένα μεγάλο κείμενο. Έχουν αποκόψει -μόνοι τους ή κατόπιν προπαγάνδας, αδιάφορο- τον εαυτό τους από την δυνατότητα να έχουν πρόσβαση, σε χρήσιμη για τον ΣΚΟΠΟ τους γνώση. Αμφιβάλω δε, αν έχουν κάποιον ξεκάθαρο ΣΚΟΠΟ ή αν γνωρίζουν καν τι είναι αυτό. Εάν υπάρχει κάποιος δρόμος προς την επιτυχία της υλοποίησης, ενός άξιου λόγου ΣΚΟΠΟΥ, είναι αυ­τός που απαιτεί ικανότητες επεξεργασίας σε βάθος και ικανό­τητες ελιγμού. Το διάβασμα και η γραφή αυτών που διαβάζεις, αναπτύσσει τα τμήματα του ε­γκεφάλου που βοηθούν να αποφεύγεις τα εμπόδια και να εξομαλύνεις τις καθημερινές δυσκολίες σε ένα δύσβατο μονοπάτι. Όσοι χρειάζονται συνεχή ερεθί­σματα προκειμένου να διατηρηθεί αμείωτο το ενδιαφέρον τους, θα ασχολούνται μόνο με εκείνες τις ευκαιρίες που τους σερβίρονται στο πιάτο.
Έχουν συνηθίσει τόσο πολύ να αφήνουν τους άλλους να σκέφτονται γι’ αυτούς, που η ικανότητά τους να επεξεργάζονται τις προκλήσεις είναι τελείως ατροφι­κή. Κάθε δυσκολία θεωρείται ανυπέρβλητο εμπόδιο, επειδή τους λείπει η ικανότητα ανάλυσης της κατάστασης, η ικανότητα της Δ Ι Α Κ Ρ Ι Σ Η Σ και οργά­νωσης μια λογικής στρατηγικής ώστε να την αντιμετωπίσουν. Μέσω του διαβάσματος, οι αναγνώστες καλλιεργούν το τμήμα του εγκεφάλου που επεξεργάζεται τα δεδομένα, αποκτώντας έτσι την ανώτερη ικανότητα να χειρίζονται και να Δ Ι Α Κ Ρ Ι Ν Ο Υ Ν, τις προκλήσεις και να τις αντιμετωπίζουν με χωρίς συναισθηματικό τρόπο, αλλά με ανυπέρβλητη γαλήνη. Εάν είσαι ο ηγέτης μιας ομάδας, ή ο ηγέτης του εαυτού σου, αυτό σημείωσε το.
Βάλε τους συνεργάτες σου ή τον εαυτό σου, να διαβάζει και να γράφει, όχι μόνο για να αποκομί­σεις γνώσεις, αλλά και για να καλλιεργήσεις το τμήμα του εγκεφάλου που επεξεργάζεται τα δεδομένα. Να καλλιεργήσεις την Δ Ι Α Κ Ρ Ι Σ Η. Άτομα που διαβάζουν είναι λιγότερο πιθανό να χρειάζονται την επίβλεψή σου όταν προκύπτουν οι προκλήσεις, καθώς σε αυτές τις περι­πτώσεις τους βοηθάει η αναπτυγμένη ικανότητά τους να επε­ξεργάζονται τα δεδομένα που έχουν μπροστά τους και να μπορούν να Δ Ι Α Κ Ρ Ι Ν Ο Υ Ν αυτό που οι άλλοι βλέπουν ως σοβαρό πρόβλημα, οι αναγνώστες θα το εκλογικεύσουν και θα το αντιμετωπίσουν ως ένα φυσιολογικό στάδιο της πορείας προς την επίτευξη του Σ Κ Ο Π Ο Υ.
Ενας από τους λόγους που ο Κάρλος Καστανέντα κατάφερε να γίνει Ναγκουάλ, ήταν το ό,τι μετά από κάθε γνώση που λάμβανε από τους δάσκαλους του, καθόταν κάτω και έγραφε, το τι είχε αποκομίσει και αυτές τις σημειώσεις του, τις έκανε τα βιβλία που ενέμπνευσαν, εκπαίδευσαν και καθοδήγησαν χιλιάδες ανθρώπους μέχρι σήμερα.
Διπλασιάστε την αξία του διαβάσματος με το γράψιμο
Όταν καταγράφω τις εντυπώσεις μου από όσα διαβάζω, τα προσαρμόζω στη δική μου πραγματικότητα και τα καθιστώ υπαρκτά στη ζωή μου. 0 David Schwartz είπε: «Αυτό που γράφετε στο χαρτί, γράφεται και στο μυαλό σας». Όταν γράφετε σχετικά με αυτό που διαβάσατε, επεξεργάζεστε ανα­γκαστικά τη σχέση που έχει με τη ζωή σας. Όπως θα έλεγε η φίλη μου, η Σοφία «Τρομερή» Ροβάνιφτσ: «Να διαβάζετε πά­ντα με ένα μολύβι στο χέρι, (ή ένα πληκτρολόγιο). Μη μένετε σε αυτά που νομίζετε ότι διαβάσατε. Αρχίστε να σημειώνετε αυτά που σκέφτεστε όταν διαβάζετε».
Αν γράφεις τις προσωπικές σου εντυπώσεις για αυτά που διαβάζεις, θα διπλασιάσεις την επίδραση που έχουν αυτά στη ζωή σου, είναι το πρώτο βήμα να κάνεις πράξη αυτά που διάβασες ή γραφή τους, κατόπιν θα μπεις στο παιχνίδι της ζωής και θα τα κάνεις πράξη στο πεδίο της. Υπάρχει κι άλλος λόγος, κατά πολύ ουσιαστικότερος του γιατί πρέπει να γράφει και όχι μόνο να διαβάσεις τα κατάλληλα βιβλία. Όταν διαβάζεις ένα βιβλίο, οποιοδήποτε βιβλίο, βρίσκεσαι σε κατάσταση Αποτελέσματος, της Αιτίας που είναι ο συγγραφέας. Πας από τις λέξεις που διαβάζεις, στις σκέψεις εν προκειμένω του συγγραφέα του βιβλίου. Τώρα πρέπει να πάψεις να είσαι αποτέλεσμα και να γίνεις αιτία, κάνοντας ταυτόχρονα αποτέλεσμα τον συγγραφέα. Έτσι γράφεις.

Το δίπολο Αιτία-Αποτέλεσμα είναι η πεμπτουσία της υλικής ύπαρξης και για να υπάρχει ισορροπία φυσική και νοητική χρειάζεται αυτά τα δύο να εναλλάσσονται και επιπλέον να ασκείς και κάποιον έλεγχο και κάποιον μη έλεγχο επάνω τους. Αν είσαι μόνο αποτέλεσμα δηλ. μόνο διαβάζεις, θα δημιουργηθεί τόσο μεγάλη ανισορροπία που κάποια στιγμή θα σταματήσεις το διάβασμα. Πρέπει λοιπόν να γίνεις Αιτία και να σταματήσεις να είσαι μόνο αποτέλεσμα. Αιτία γίνεσαι όταν γράφεις σχετικά με αυτά που διάβασες και τώρα πας από τις δικές σου σκέψεις προς τις λέξεις.
> Αιτία ο συγγραφέας > αποτέλεσμα ο αναγνώστης, του συγγραφέα
> Αιτία ο αναγνώστης, όταν γράφει και δημιουργεί ένα αποτέλεσμα.
Χρειάζεται αυτό να υπάρχει σε ισορροπία σε κάθε έκφανση της ζωής στο υλικό πεδίο.

Αιτία > Αποτέλεσμα σε εναλλαγή. Διαφορετικά υπάρχει το φαινόμενο να βλέπουμε ανθρώπους που μόνο διαβάζουν και γίνονται “ντενεκέδες δεδομένων” όταν δεν ΕΦΑΡΜΟΖΟΥΝ στο φυσικό πεδίο αυτά που μαθαίνουν από το διάβασμα. Μια βιβλιοθήκη όσο ενημερωμένη και μεγάλη κι αν είναι, αν τα δεδομένα που περιέχει δεν έχουν πρακτική ΕΦΑΡΜΟΓΗ για να κάνουν το ΤΙΠΟΤΕ ένα ΚΑΤΙ (κάτι καλό, κατά προτίμηση) στο φυσικό πεδίο, είναι άχρηστες. Κάτι, είναι Καλό ή Κακό πάντα σε σχέση με τον Σ Κ Ο Π Ο που έχει επιλέξει ο άνθρωπος, από μόνο του δεν έχει καμία αξία.
Από την άλλη υπάρχουν άνθρωποι που διαβάζουν λίγα κι επιλεγμένα και ΕΦΑΡΜΟΖΟΥΝ τις γνώσεις τους στο να πετύχουν τον Σ Κ Ο Π Ο τους, αυτοί δεν έχουν μεγάλες και πολλές γνώσεις, δεν τις χρειάζονται, αλλά έχουν μεγάλες δυνατότητες να γίνουν και να πετύχουν ο,τι έχουν Αποφασίσει. Η απόφαση και ο Σ Κ Ο Π Ο Σ, είναι που θα σου δείξει ποιά είναι τα κατάλληλα βιβλία για ανάγνωση. Αν ο Στόχος σου είναι να αυξήσεις τις στατιστικές σου στην εργασία σου ως πωλητής, αντιλαμβάνεσαι πως τα κατάλληλα βιβλία είναι αυτά που θα σε εμψυχώσουν και θα σε εκπαιδεύσουν ως προς το να το πετύχεις.
Το ίδιο αν το στόχος σου είναι να γίνεις καλός μάγειρας, δυνατός παίχτης του μπιλιάρδου πχ. και λοιπά !!! Αλλά όσο και να μάθεις πως να γίνεις καλός μάγειρας από ένα κατάλληλο βιβλίο, δεν αρκεί, χρειάζεται να πάρεις όσα τεντζερέδια και υλικά χρειάζονται και να αρχίσεις να τα ανακατεύεις, όπως ήδη έμαθες, για να φτιάξεις ένα Αποτέλεσμα, δηλ. ένα καλό φαγητό. Το κατάλληλο βιβλίο, είναι αυτό που σου δίνει ένα καλό αποτέλεσμα, όταν το εφαρμόζεις στην πράξη, πάντα σε ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΑΡΧΙΚΟ ΣΚΟΠΟ σου.
Αγαπώ τα βιβλία τόσο για τις γνώσεις που μου δίνουν, όσο και για την ώθηση του να προχωρήσω στην υλοποίηση του ΣΚΟΠΟΥ μου. Το διάβασμα των κατάλληλων βιβλίων, πλουτίζει την ζωή με πολύτιμη ΕΝΕΡΓΕΙΑ ώστε να επιτύχεις τον στόχο σου. Το γνωρίζεις αυτό έτσι; «Σε πέντε χρόνια από σήμερα, θα είσαι ο ίδιος που είσαι και σήμερα, το μόνο που μπορεί να σε αλλάξει ή προς το καλύτερο ή προς το χειρότερο, είναι τα βιβλία που διαβάζεις και οι άνθρωποι που συναναστρέφεσαι».

Πώς να τα καταφέρεις: Μα με Διάβασμα, Διάβασμα, Διάβασμα, αλλά και Γράψιμο
1. Εάν δεν συνηθίζεις να διαβάζεις βιβλία, δοκίμασε να ξε­κινήσεις με βιβλία για ότι απασχολεί τον νου σου και την καθημερινότητα σου ΣΗΜΕΡΑ, στον ΠΑΡΟΝΤΑ ΧΡΟΝΟ.
2. Δεσμεύσου να διαβάζεις 30 λεπτά την ημέρα, για λόγους προσωπικής βελτίωσης ή και χωρίς κανένα λόγο.
3. Χρειάζεται να ενημερώνεις ένα ημερολόγιο και να γράφεις κάθε μέρα μία παράγραφο με τις σκέψεις σου, σχετικά με αυτά που διάβασες ή να κάνεις τις ασκήσεις από αυτά που διάβασες.
4. Ενθάρρυνε την προσωπική βελτίωση των φίλων και των συγγενών, προτρέποντας τους να διαβάσουν σπουδαία βι­βλία, ως προς την επίτευξη των δικών τους στόχων.
5. Βρες έναν συν-αναγνώστη ή δημιούργησε μια ομάδα α­νάγνωσης για να διαβάζετε και να συζητάτε μαζί.

Γρήγορος ανεφοδιασμός με Σοφές Σκέψεις:
* «Μερικοί άνθρωποι φτάνουν στο σημείο να πουν ψέματα, να εξαπατήσουν, να κλέψουν και να σε μαχαιρώσουν πισώπλατα προκειμένου να πάνε μπροστά και να σκεφθεί κανείς ότι το μόνο που χρειάζεται να κάνουν είναι να ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ». Fortune
* «Η ανάγνωση είναι για το μυαλό ό,τι η άσκηση για το σώμα». Sir Richard Steele
* «Τις ιδέες που άλλαξαν τη ζωή μου τις βρήκα όλες σε βιβλία». Bell Hooks
* «Διαβάζουμε για να γνωρίζουμε ότι δεν είμαστε μόνοι». C. S. Lewis
* «Το διάβασμα είναι ένας τρόπος να σκέφτεστε με το μυαλό κά­ποιου άλλου και σας αναγκάζει να διευρύνετε το δικό σας». Charles Scribner, Jr.
* «Όταν πουλάτε σε κάποιον ένα βιβλίο δεν του πουλάτε μόνο μερικά γραμμάρια χαρτί, μελάνι και κόλλα, του πουλάτε μια ολοκαίνουργια ζωή». Christopher Morley
* «Ανεξάρτητα από το πόσο πολυάσχολοι πιστεύετε ότι είστε, πρέπει να βρίσκετε χρόνο για διάβασμα, διαφορετικά καταδι­κάζετε τον εαυτό σας σε εκούσια άγνοια». Κομφούκιος
* «Τα βιβλία είναι ο πιο ήσυχος και πιο πιστός φίλος, ο πιο προσι­τός και σοφός σύμβουλος, και ο πιο υπομονετικός δάσκαλος». Charles W. Eliot
* «Όταν έχω λίγα χρήματα αγοράζω βιβλία και με ό,τι έχει απο­μείνει, αγοράζω τροφή και ρούχα». Έρασμος

Εργαστήρι Διαβάσματος και Γραφής. Απάντησε στις κάτω ερωτήσεις. Γραπτώς
1. Ανέφερε 5 βιβλία που έχουν αλλάξει τη ζωή σου. Τι σου άρεσε σε αυτά; Πως άλλαξαν την ζωή σου

2. Ποια ώρα της ημέρας θεωρείς καλύτερη για διάβασμα; Πού σου αρέσει να διαβάζεις;

3. Ποιο είναι το πλεονέκτημα του να διαβάζεις βιβλία που περιέχουν απόψεις διαφορετικές από τις δικές σου;

4. Υπάρχει κάποιο ιδιαίτερο βιβλίο το οποίο κατά καιρούς ξαναδιαβάζεις; Γιατί;

5. Ποιες αλλαγές μπορείς να κάνεις στη ζωή σου για να ε­ξοικονομείς περισσότερο χρόνο για διάβασμα;

6. Πότε διάβασες τελευταία φορά τα δικά σου γραφόμενα;

7. Υπάρχει περίπτωση να δημοσιεύσεις αυτά που έχεις γράψει; Γιατί όχι; Γιατί ναι;

«Με τον ίδιο τρόπο που πλένουμε το κορμί μας, θα έπρεπε να πλένουμε και το πεπρωμένο μας, να αλλάζουμε ζωή, όπως αλλάζουμε ρούχα, όχι για λόγους επιβίωσης, όπως κάνουμε όταν τρώμε ή κοιμόμαστε, μα με εκείνο το σεβασμό που έχουμε σαν τρίτοι απέναντι στον εαυτό μας». Φ. ΠΕΣΣΟΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου